Thursday, May 5, 2011

The day I found out I am pregnant!!

this happens few months ago, but i would always remember this day..

i actually plan to check before going to myanmar sebab my menses dah delay for 8 days, but en husband insist to wait cause he doesn't want me to be dissapointed like the month before.. plus he doesn't want to waste ajan's pregnancy test kit.. sangat kedekut!!

while in myanmar, i was having regular mild cramping in my stomach which i ignore cause i assume "my fren" is coming to visit me anytime soon.. at the same time i was still hoping to get pregnant.. one day i told en husband "i rasa ada baby la dalam perut" (super confident mode la ni).. when i feel the cramping, "i rasa nak period la".. hahaha en husband pun pening melayan wife dia yang kemaruk nak pregnant~~

balik je dari myanmar, terus terlupa niat nak buat test.. sedap je melepak tengok gossip girls muahaha.. lepas semayang asar, ternampak la plak test kit dalam laci.. terus aku buka.. inform en husband.. en husband as usual, insist to wait for another day or two just in case.. hahaha aku plak tak amik pot.. terus masuk bilik air and do the necessary.. pregnancy kit watson tu sangat efficient and fast!! tak sampai seminit pun dah dapat result!!

tada!!








haruslah excited when i see those two lines!! aku terus keluar, tunjuk kat en husband.. en husband blur jugak mula-mula, tatau pun yang dua lines tu positive.. boleh lagi tanya kat aku "mana you tau dua line tu pregnant??" dush-dush!! kene la tunjuk kotak dia yg ada information pasal test tu.. lepas tu baru, dua-dua tersengih cam kerang busuk.. wiwiwi tapi lepas tu blur, what should we do next? hahahaha first time katanye kan.. aku pun gigih la call na, nak tanya lepas ni nak buat pe.. cik kak tu tak angkat plak.. then sbb overexcited and tak boleh tunggu na return call.. aku call plak colleague nak tanya kat dia.. mak nani cakap, clinic mana-mana pun boleh check..

tengah masak-masak tuk dinner na pulak return call.. dia cakap betul la tu pregnant, takyah check pun tak pe.. bernas jugak.. plus aku mmg tengah on folic acid.. tp sebab terover-excited, aku ajak jugak en husband cari clinic.. sebelum pegi tu aku balun la minum air banyak-banyak sebab aku assume dia check pun mesti thru air kencing jugak kan.. memang bloated giler.. last-last end up kat medivron puchong.. belum jumpa doctor lagi aku dah rasa nak terkenc!! punya la aku tahan, masuk-masuk bilik.. sekali dia scan la!! wuuu aku dah la masuk sorg je dalam tu.. walaupun tak nampak apa lagi, doctor confirmkan aku mmg pregnant and baby tu dah ada dlm perut.. fuh, risau gak since macam-macam cerita pasal ectopic pregnancy aku dengar..

keluar-keluar bilik doc, aku cari toilet.. toilet dia pulak adoiiii, tak lalu aku nak buat bisness apa-apa dalam tu.. so aku tahan kan ajer.. pastu baru duduk and cakap kat en husband "i dah tengok dah baby u.. ngeh ngeh ngeh, jgn jeles" kakakak kesian en husband.. tunggu next check up je la~~ lepas amik ubat terus pecut balik cause si isteri tak tahan nak kenc~

begitu la al-kisah kami suami isteri..

p/s: tq pn ajan sebab hadiahkan pregnancy test kit itu.. sangat berguna and berjaya.. tak sia-sia aku simpan.. dah nak hampir expired dah.. hahaha

5 comments:

Unknown said...

haiyoo...pregnancy test aku dulu, ada double line gak masa 2nd time tu, tapi aku cam *emm ok*..Cawan super excited, siap simpan lagi test kit tu..huhuh tp tak tau dah kat mana skrg.. kene tanye Cawan ni!! kekekeke

Cawan said...

LOL, nape encik Maliki tak masuk room skali? doc tak mintak kad kawin punya laaaaa..

jap, ni cerita pregy ke cerita isteri2 yg nak kencing.. aarrrggghhh..

simpan test kit tu, buh dlm frame..

Harlaney said...

@cawan: dah buang dah pun.. simpan gambar jek jadi la.. maliki ckp dia tanak simpan sbb rendam dlm tut! pembersih la kononnye..
@na: kakaka tulah pasal.. aku nak simpan maliki yang tanak! boleh la kasi aqilah main whahaha

Ayman Albakri said...

Oii aku da lama tak blog hop. Aku pon lupe pasal kit tu. Ehehe sama2!

Ayman Albakri said...

Eh ajan ni. Mesti adek aku login gmail kat phone aku.