Thursday, September 15, 2011

Saya Rindu...

Okay, saja nak tanya... apa yang korang miss the most masa korang pregnant??
Alhamdulillah, my first pregnancy is kind to me.. hihihi takde alahan to any food, or parfum..etc so lifestyle tak berubah sikit pun.. ada la jugak dua tiga kali termuntah-muntah, which is biasa la kan.. satu benda je yang mmg aku tak buat.. which is exercise!! 
cita-cita dulu, walaupun aku pregnant ingat nak maintain jugak la bersenam to keep fit kan.. orang kata good for your pregnancy.. masa tak tau lagi aku pregnant, aku still jugak berjogging macam biasa.. tp the weird thing is, after like 10-15 min on the elliptical machine aku cam super hungry.. macam sehari tak makan gitu.. hahaha padahal i do the same routine before any workout session.. since masa tu kat rumah, aku stop.. buka peti and minum susu coklat and continue balik.. tapi lepas 5 min, rasa lapar ya amat lagi and kepala pun berat ala-ala nak pitam.. hohoho terus stop lepas tu.. pelik jugak sbb tak pernah pun rasa camtu.. 
lepas balik dr Myanmar, baru aku tau yg aku pregnant.. and lepas tu terus la mode malas giler sbb makan pun tak tentu hala.. selera makan memang ke laut.. so energy pun cam berkurang sikit.. plus en. suami bising tak kasi exercise sebab dia risau kot.. first time katanya.. redha je la.. pasang cita-cita nak start bila masuk 2nd trimester tapi tak mendapat sambutan jugak.. holiday2 semua kene banned.. meroyan aku tgk org berjalan sana sini! 
So for me, throughout my pregnancy.. i miss the gym the most.. hahaha boleh.. of all the thing, boleh plak rindu yang tu walaupun earlier this year macam malas-malas sikit nak menjejak kaki kat gym.. holiday tu mmg awal-awal tahun dah letak dlm KIV list jek.. kalau by March takde hasil, harus dah aku dah terbang ke NZ bersama Aqilah jin toncet tu malam tadi.. nasib baby M muncul awal jugak :)

p/s: takde mood nak keje sbb terbayang Aqilah kejar lembu tompok-tompok.. baby M nnt kumpul duit belanja mummy pegi NZ!!

2 comments:

baMby said...

saye rindu megi dgn vanila coke.

Harlaney said...

hahaha maggi aku tibai tiap hari masa kat myanmar aritu walaupun baru lepas makan briyani.. so perasaan bersalah telah menghilangkan keinginan pada megi!