Sunday, April 26, 2015

Throwback: Buku Tiga Lima

Tengok buku 555, mesti teringat zaman sekolah dulu. jangan tak tau advance aku ni.. zaman sekolah rendah dah pandai main kutu. buku 555 tu lah jadi buku ledger kutip duit kutu hahahaha tak pasti jugak mana aku dapat idea main kutu ni and siapa yang suggest tapi dulu kutip sehari 20 sen.. akhir minggu dpt rm5.. rotate la tetiap minggu.. dulu dapat RM5 tu macam dah hebat ok!! nanti pegi kedai buku yang kat hujung dunia tu beli pensel tekan yang memacam bentuk ehehehe

la ni, dorang buat kedai pulak nama buku tiga lima. hipster cafe katanya.. layan je lah.. berpuluh kali tengok orang share pasal hipster cafe kat ipoh.. tiap kali tengok orang share, tiap kali tu lah aku simpan niat nak pegi balik Ipoh nanti.. tapi selalu tak cukup masa.. aritu balik, paksa jugak semua orang pegi. sebenarnya, ni bukan first choice kami. tapi sebab kedai yg kami pilih tu tutup, sampai la kami kat sini.

bangunan dia buruk amat. in reality, kalau ni kedai biasa, tak ingin aku nak masuk sebab nampak kotor. tapi sebab dah masuk list hipster cafe, berpusu-pusu orang datang nak melepak kat sini. termasuk la aku yang sibuk nak merasa apa la yang best sangat hipster cafe nih.







Verdictnya, bukan semua menu dia best. Maliki je yang sungguh-sungguh cakap makanan dia sedap, tak ingat apa namanya tapi lamblah. aku and muni order pasta, aku punya ok not bad tapi takde la sedap menjilat jari. sadly, the overpriced drink sangatlah mengecewakan. air chocolate aku blend sendiri kat rumah lagi sedap!

dah kenyang perut, pergi jenjalan kat flea market kat belakang tu.. makan ice cream strawberry asam boi. Mika is the happiest kid on earth sebab dapat makan memacam. tak berjaya habis pun ice cream tu, sebabnya dok seronok meloncat sana sini kelepuk jatuh ice cream atas lantai. tamat la riwayat ice cream tu.


ni lepas kejadian ais krim jatuh. yang bagusnya, dia tak menangis pun. aku just gelak, cakap padan muka then cakap pegi basuh tangan.. terus dia pegi sinki ni nak buka air.. hahaha sinki ni sekadar hiasan je, macam mini library tapi takde pulak kerusi untuk orang melepak membaca. Lagi pulak tu belakang ni toilet. So serius aku tak paham fungsinya.


lepas tu daddy beli pulak ais kepal ni.. meloncat-loncat semula la si Mika tu.



Lepas tu kami biarkan Mika bersuka ria kat kawasan lapang area Plan B tu. kemain seronok dia siap menari cucuk langit. Mika ni seriously sangat hyper. SANGAT!! Adib pun struggle nak control dia.





refused to go back.

Laiqa malas nak layan kerenah abang. Hisap tudung lagi sedap!


Balik rumah terus pengsan.

No comments: