Saturday, February 6, 2016

Diary isteri yang ditinggalkan!! part 3

muncul balik update diary seorang isteri hahaha sebenarnya dah lama peram dalam draft.. almaklumlah, maliki turun darat lama kali nih.. tak ingat dah kisah-kisah kesepian tu semua... lupa diri sekejap...

Day 19
Maliki was supposed to be back by today. Tapi it was delayed sebab they are facing some problem kat sana. Tu pun aku tanya baru dia bagitau!! sedikit pissed off disitu.

Sejujurnya, aku penat sangat, sangat!! exhausted, physically and mentally. selalunya dia turun minimum 2 weeks, so sempat la nak bernafas and recharge. for this project, turun seminggu je. ahad sampai rumah, the next ahad dah pergi balik. nak bernafas pon tak sempat oiii!!

Yes, tak banyak aku complaint or mengadu. Nampak macam dah biasa. Tapi deep down, the fear of the unknown tu tak pernah hilang. Especially bila time-time bad weather and he's not contactable via whatsapp.

Kalau dia senyap the whole day, aku start la google latest news kat sana, sambil berdoa everything is okay.

Bila baca kes macam2 kat luar sana, especially case kat area rumah. Malam2 perasaan takut tu menjadi2, mula lah tak boleh tido, berjaga sampai pukul 2-3 pagi even on weekdays, just in case.

Yes, doa dan tawakal tapi perasaan risau tu tetap ada. Dulu sorang2 xkisah apa sangat, now i have two kids, dorang yang aku risaukan.

A friend asked me how did i managed sebab husband dia tetiba nak start keje jauh, seriously aku pon tak tau!!

sumber kekuatan dan jugak sumber yang drained kan battery aku.. tak lain tak bukan, budak-budak berdua nih..




Day 22
Dalam keriuhan nak bersiap pagi-pagi, tak perasan Laiqa main tin milo yang aku baru refill kat atas meja.. Tengah pin tudung aku nampak tin tu jatuh, tapi xsempat nak pusing belakang sambut. Melalak la si kecik tu. Berdarah ibu jari dia, meleleh2 darah. Panic sekejap, tapi sempat capai wet wipes and tekan luka dia. Peluk2 sikit, hilang nangis tapi jadi super clingy huhu first time la ni cedera sebab main sampai bleeding. Teringat masa Mika dulu jatuh and berdarah bibir, panic nya tetap sama and sadly both time pon aku hadap sengsorang.

Keep calm and move on!

Ptg tu teacher cakap melasak sama jek, siap nak panjat almari diapers lagi! Syabas anak!! Be strong just like mummy



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 comments:

hazreen said...

Mmg laney.. Hidup jauh dr husband ni org nmpak kita mcm ok tp kita je tau camna. Aku masa dgn uyin dulu merasa la mcm ko ni. Ko dgn 2 anak lagi la berat.

hazreen said...

Mmg laney.. Hidup jauh dr husband ni org nmpak kita mcm ok tp kita je tau camna. Aku masa dgn uyin dulu merasa la mcm ko ni. Ko dgn 2 anak lagi la berat.

Harlaney said...

Kan reen.. Bosan tu xkisah sangat.. Bab safety tu yg sangat2 aku risaukan~~ kalau lah malaysia ni masih aman.. Kurang sikit rasa takut tu~