Showing posts with label mikaman. Show all posts
Showing posts with label mikaman. Show all posts

Monday, April 8, 2019

What Mika want~!

Oh wow!! It's been a few months since I last update this space.. I have soooo many stories to share but since I formatted my phone and lost Blogpress apps, it's all in draft mode.. this is supposed to be publish last month but.. whatever~~!!

So, yesterday is Mika's sports day which happen to fall on the same weekend as our plan for family gateaway with the clan.. so we compromise and decided to joined the gang for a one day trip but that plan was scrapped since Nayla was under the weather.. it started with food poisoning.. to high fever along with some skin infection..
Mika was bummed.. wishing he was not selected for the 80m relay match ahahaha then he blamed Nayla for falling sick.. pre-teen syndrome??

After he won the race, I thought he forgotten about our planned holiday but while watching Oggy last night, Mika asked me;
Mika: mami, have you buy teleportation machine before?
Mami: what is that?
Mika: you know.. when you click on it, you can go anywhere? 
Mami: no.. 
Mika: can we buy that? So we can go to Melaka cepat cepat?

Oh son... you dont know how many times i wish we can buy those machine.. dapat pintu suka hati pon boleh!! But Melaka, REALLY?? Hahahahaha 









Sunday, October 14, 2018

Happy Birthday dear son!

Happy 7th Birthday my dear son!!

Toughest year for me so far!! Awak cakap mami garang!! With you losing everything everyday, it’s hard to keep my cool sayang~~ tak campur lagi all the destruction and damaged u caused.. intentionally or accidentally >_<

Regardless of all the crap you pull.. know that I will still love you, always and forever!!

You are my baby, for as long as I’m living.. and i miss those long hair!!










Tuesday, October 31, 2017

Zombie vs Lego~

birthday Mika this year gigih aku order 2 cake.. one for school and one for us at home.. last 2 years aku beli kat kedai je cake untuk school, tapi last year dia dah pandai kan bercerita.. pastu dia ckp takde sapa nak makan cake dia.. sebab cake orang lain lagi best custom gitu.. dah tu ada pulak budak lain yg bawak cake sama macam dia ahahaha entah-entah beli kat kedai sama.. siap cakap lagi my tongue turns green lepas makan cake tu

so tahun ni both cake aku order dengan sarangcocoa.. nak contact detail sila message ye~ or search je kat Instagram.

Theme sekolah, still zombie. Ye, Mika tak move on lagi dengan zombie dia walaupun mengigau-ngigau lepas tengok Train to Busan tu.. and disebabkan figure zombie yang aku order haritu tinggal 2 ketul je (the rest dah kene pau dengan kawan-kawan kat school), aku request letak batu nisan and jari zombie je lah..

Rata-rata orang seram tengok cake Mika.. risau jugak aku kot-kot orang tanak makan cake dia lagi tahun ni.. tapi jeng jeng jeng.. laris ye cake zombie dengan budak-budak laki.. katanya Ana sorang je girl yang makan cake dia, yang lain takut.. hehehe excited dia cerita balik tu..



The next day, buat dekat rumah pulak.. ni macam event wajib sebab this is the only time nak jumpa kawan-kawan lama.. raya kami tak buat open house sebab ramai orang dah buat, so guna la birthday anak nak catchup dengan kawan-kawan lama..

tahun ni takde la gigih macam tahun-tahun sudah.. takde nak ikut theme sangat.. cake je yg ada theme.. kita buat theme lego sebab Octonauts tu payah sangat nak cari figurine nya. then gigih buat tassel jek muahahaha itu pun berapa puluh kali jatuh daaaa... orang tu tak kasi tampal kuat-kuat kat dinding baru dia.. ^_^




 Birthdayboy lari ye tengok sparklers tu... hahaha



suka tengok budak-budak berkumpul ramai-ramai macam ni.. senang sangat dorang nak berkawan.. padahal jumpa setahun sekali.. nama masing-masing pun dorang tak tau..

 budak dua ni.. tak usah cakap la.. melekat... dimana ada ixowa, disitu ada laiqa and vice versa.. siap buat concert jong jong inai

 merajuk sebab berebut horse

after party.. pukul 12 pun tak mengantuk lagi budak-budak ni..
 
bateri apa la dorang pakai ni.. meriah betul rumah bila adik beradik stay over.. Mika orang paling happy sebab ramai orang nak main dengan dia.. Aqilah siap tanak balik.. nanti mak nyah anta Mika kat PV cuti sekolah nanti ye.. hihihihi

Saturday, October 14, 2017

My Big Boy, Mikaman~

Happy Birthday Mika!!!

 
Mika turns 6 this year.. huarrghhh dah nak masuk sekolah dah.. like seriously!!??
 
makan pon bersuap lagi most of the time sebab dia nak multitask masa makan.. kalau aku paksa suruh makan sendiri, nak abiskan nasi pun dekat 2 jam.. yes, aku pernah tunggu 2 jam. last-last pegang rotan duk kat sebelah sebab nak kejar drum class.. owh la anakkkkk, sekolah nanti 20 minit je masa rehat awak~
 
tatau la macam mana pegi sekolah nanti, he doesn't even know how to use money yet although dah pandai dah membeli.. kalau kasi duit kat dia, tak takut dah nak cakap dia nak beli apa.. cuma dia tatau la lagi nilai duit tu.. especially kalau ada sen sen kat belakang.. ada this one time, maliki bagi dia RM50 nak beli pisang. Dapat pisang terus dia blah, nak tunjuk pisang dia beli kat aku hahaha untung orang kedai gini pisang sesikat RM50 ^-^
 
kalau main dengan adik, tak beringat.. mengekek-ngekek sampai kul 1 pagi pun boleh kalau biarkan.. tapi kalau gaduh pun boleh tahan.. kadang tak boleh tengok adik sikit, nak menyakat je keje dia.. tangisan Laiqa tu dah macam music to his ear gamaknya~
 



 with his bestfriend, Ana
 




another achievement in the bag. he finally know how to blow his own balloon.. one less balloon for me hihihi
 
 Rockstar wannabe~!
 
Mika ni banyak request dia.. semua benda dia nak buat, semua benda dia nak masuk.. masa aku enroll kat dia in drum class, dia nampak piano. Terus cakap, "Alaaa, baru nak learn piano" and bila nampak guitar, "Alaaa, baru nak learn guitar". Blerghhh~ then asyik la tanya bila nak hantar dia class football lah, tennis lah.. sabar ye Mika, kita pegi one by one sampai u find that one sport that you really like.. kot-kot lah boleh jadi cam Dato Nicole David nanti hahaha
 
I love you to the moon and back, always! Mummy doakan awak berjaya dunia akhirat, panjang umur, murah rezeki and sihat selalu. Be a good muslim and respect your elder. We will work on your solat subuh and sleep in your own room next okay~ Muah muah~

Friday, October 14, 2016

Happy Born Day my hero~

Happy 5th Birthday Mika!!


My baby and my hero.. 

Dah besar tapi still manja, makan pun still nak bersuap, baju pon still nak suruh orang pakaikan.. pendek kata semua benda still nak suruh mami buatkan~~

At 5 years old, he still use "tumbuh" instead of tambah.. Ni dari kecik aritu salah but aku xnak betulkan. "mummy saya tumbuh air k" cute je hahaha

He can't pronounce menang correctly, ni pon sebab dah terbiasa dari kecik.. It's always,"saya benang~!!"


Senang nak bawak shopping, xpandai nak minta-minta.. Dari dulu dia suka main kat kedai je, then balik tangan kosong. Tak pernah lagi buat drama guling-guling kat shopping mall. tapinya susah nak control sebab dia suka lari menonong. so nak shopping pon tak senang, aku pon selalu end up tangan kosong


Anak mami through and through!! Kene marah ke, rotan ke tetap sayang mami lebih muah muah~


Banyak akal.. Ada je project dia kalau kene main sengsorg.. Latest achievement, he punctured my exercise ball with his pencil~


Suka tiru gaya adik.. And suka salahkan adik kalau kene marah.. His fave phrase kalau aku tegur dia, "tak, tak.. adik show me"


2 tahun dah dia masuk sekolah..

The first year was all about him facing the wall, refusing to do his writing, wetting his pants, scribbling in his workbook, makan pemadam or whatever he pick up dari lantai, playing during class or solat~~ despite all that, somehow he's doing really well.


A year later,

He still play in class and during solat though not as often. Dia still mengutip barang off the floor and into his mouth although takde dah makan pemadam. But....

Rajin buat workbook, terlampau rajin sampai aunty takde buku dah nak bagi dia buat. Except for writing, he hates them!
Rajin jugak request for homework.. Kami baru tau most of the work yang dia bawak balik tu keje dia la tu.. Aunty exact word, "tiap hari dia request homework"
Jangan terpedaya, dia rajin minta homework je tapi tak rajin pun nak buat. He gave 101 excuses tiap kali nak suruh buat. 4 juta rewards later baru boleh tarik nafas lega, kadang aku tutup mata je tulisan buruk or ada salah.
Talkative teramat kat school sampai tak terlayan dek aunty.
Active dalam class.. All this while aku dok pelik la kenapa selalu sangat dia bawak balik set stationary.. Rupanya reward dalam class bila jawab soalan mihmihmih


Suka sangat menyakat adik. Kalau tak dengar adik menangis, hati tak tenang jek. Mainan adik dia rampas, tayang kat adik whatever food he gets walaupun aku dah warning jangan tunjuk adik. Adik nangis, dia senyum happy.


Friendly. Kalau bawak pegi playground, ada je kawan baru dia dapat. 


Andddd dah pandai makan sashimi. This is a loss to mami, sebab selalu kene share sashimi dengan dia.


Dah tak takut air!! yeay!! i'm a proud mami.. sekarang excited gila kalau nampak kolam~ i know he can do it, he just need that little push.. and now you can conquer the pool~ ehehehe


and he's the most handsome guy in the planet..


and i love you, today, tomorrow, always and forever!!


- Posted using BlogPress from my iPhone