Friday, January 9, 2015

Mika dan sekolah~

Walaupun baru je celebrate birthday dia Oct lepas, tahun ni dia dah dikira 4 tahun. So kene la hantar pergi sekolah. Dari dulu lagi aku memang berminat dengan Brainy Bunch sebab dia guna montessori approach . Last year aku dah call, tapi Mika tak eligble lagi to join their program. Dalam website dia cakap as early as 18 months, tapi according to pengetua/manager branch sini diaorang dah tukar the age limit. Kena at least 2 thn setengah. Not sure about other branches tho. Early last year Mika baru 2 thn 3 bulan. Malas pulak nk tukarkan sekolah dia tengah2 tahun, so tunggu je lah tahun ni.

yg aku suka kat sini sebab dia still 3 thn, dorang akan monitor progress dia dulu. kalau boleh cope, dia akan join belajar dengan bebudak lain. tapi kalau macam tak boleh nak cope, dorang akan letak dia kat playhouse program. lega sikit, sebabnya aku tak nak le memaksa dia belajar bersungguh-sungguh. baru 3 tahun kot, aku dulu 3 tahun duk main lari2 berkaki ayam keliling rumah kat kampung. abc pun tak tau lagi!

untuk full day program, kene bawak bantal and selimut huhuhu then towel and face towel kene tukar tiap hari.. gagah la mummy ni nk melipat 5 helai towel tiap minggu. basuh aku tak heran sebab tugas Maliki. campur lagi 5 helai uniform.. huiiii gigil tengok kain kat ampaian!

siap packing bag malam sebelum sekolah. maklumlah, nak kene bgn awal mandikan dia. selalu pukul 9:30 baru aku hantar nursery, itu pun hantar tak bermandi huhuhu
eh eh, Mika ceria jek walaupun first time dia kene bangun awal and mandi. banyak kali aku pesan Adam Farish and Dini Insyirah takde kat sini. nasib dia ok.

mummy nk jugak sekeping dgn abg Mika..


sampai sekolah still smilling.. tq abg mika for being a good and brave boy. nasib baju tu ada tag, aku perasan dia  gentel gak masa kat sini. anxious agaknya huhu kat sini parents tak boleh tunggu walaupun 1st day. kene hantar and cabut.

ni Maliki skodeng masa patah balik nak pick up uniform.. apa motif ko duduk mengadap awek tu Mika oii? hahaha

hari ni day 4, Mika still mampu tersenyum bangun and mandi pagi.. bravo son!

bravo jugak kat mummy sebab 4 hari dah bangun awal prepare air mandi and breakfast Mika huhu senyum sampai telinga bila Maliki tanya perlu ke tak water heater.. haruslah perlu kan.. TQ, install cecepat pls~~

No comments: