Wednesday, September 8, 2010

Going crazy @ BookFest

cita cita nak beli mini shopaholic kat BookFest berjaya jugak.. kitaorg sampai ke convention center dlm pukul 12 lebih.. ramai jugak org dtg ke BookFest ni walaupun dah nak dekat raya.. tapi majoriti yang dtg chinese, malay sorg dua jek yang aku nampak.. buzy prepare for raya la kot~
masuk2 je terus teruja tengok buku berlambak2 dalam hall tu..
masa ni niat nak beli mini shopaholic dh berubah jadi.. nak beli buku(s) plak hahaha first thing aku cari dah tentu lah buku sophie kinsella neh... masuk2 terus jumpa.. memang aku terus angkut la.. then jalan2, survey2 tgk buku apa yang ada lagi.. sekali sang suami jumpa satu lagi buku sophie kinsella The Wedding Girl.. tapi dia guna nama pena lain which is Madeleine Wickham!! aku pernah baca jugak pasal ni kat official website dia.. hardcover edition RM95.. gilos betul.. tapi kat bookfest ni dia jual dlm RM19.90.. kalau beli hari selasa. the price is RM15.. tp RM19 is still a good bargain lah..

Then pusing2 lagi.. angkut lagi dua buku hihihi.. tangan pun dah penuh.. so si suami baik hati pegi carikan bakul nak letak harta karun semua.. tocheee cik abg :) pastu dah ada bakul.. suka hati masukkan buku2 yang nampak menarik.. sampai aku sendiri pun tak sedar berapa buah buku dah ada.. hahaha pastu kene la filter balik buku2 yang betul2 nak beli~! tengah berjalan2 tu nampak pulak sorg bdk ni pegang buku the short second life of bree tanner.. woooooooooohhhhhhh haruslah aku nak jugak buku tu kan.. sebab aku tak sempat nak membaca buku online dia aritu.. puas aku pusing2 nak cari buku tuh.. nasib baik jumpa!
lepas dah pilih2 buku.. tinggal 8 buah je dlm bakul.. tu pun dah 200 plus2 hihihi.. nasib tax deductible kan.. gembira jek aku membeli.. since awal lagi.. kami pn berlegar2 baca buku2 lain yang boleh tahan menarik tp masing2 tak sanggup nak beli.. contoh mcm buku ocean life.. hehehe cantik2 gambar saltwater fish dia.. pastu buku photography.. mcm2 tips ada dlm tu.. pastu buku2 pasal travel.. ngeh ngeh ngeh.. kalau na ada confirm dia beli! last sekali kitaorg sampai ke cooking nye section.. hehehe jumpa plak resepi2 biskut.. since raya harus lah berkobar2 nak buat kuih kan.. aku pun angkut la satu!! gulp.. kalau tak buat cookies lepas ni.. tak tau la eden! pastu si suami plak baik hati nak belanja buku 1 hari 1 resepi.. dengan harapan isteri dia ni boleh la masak lauk berbeza setiap hari.. tetttt!! tiap hari tu tak dapat la kan.. haha bila dah balik and belek2 buku ni.. baru perasan.. resepi dia berulang2.. ada kari ikan, kari kambing, kari ayam and kari ikan.. pastu ada ikan masak kicap, ayam masak kicap and daging masak kicap.. patut la byk giler resepi dia letak.. hampeh betul la~!!!

dah selesai memborong buku.. kami pun pulang menuju ke shah alam nak mencari baju melayu cik abg pulak... all in all aku sangat berpuas hati walaupun dah jatuh bankrupt time2 raya nih.. hahah
ye suami saya suka amsterdam chick!! hihi
hasilnye??

4 comments:

AziniMZ said...

wohoo.. jeles nya tgk mini shopaholic tu.. aku br je order dr mphonline..

Harlaney said...

hehehe aku dh abis baca dah pun.. selamat membaca~

ajan said...

weeyyyy aku beli minishopaholic tu 80 ringgit weeyyyyyy.

Dah la paperback je. Ish.
The wedding tu best tak?

Harlaney said...

Laney: Aku belom baca lagi..nnt aku updatekan, heheh