Showing posts with label bookshelf. Show all posts
Showing posts with label bookshelf. Show all posts

Tuesday, December 10, 2013

Big Bad Wolf 2013

Bersungguh-sungguh aku tunggu ketibaan BBW aritu, so tak sahlah kalau tak update apa yang berjaya ditangkap untuk BBW kali ni. Since buku last year pun dah nak habis baca, Maliki kasi green light untuk all out kali nih..

Disebabkan cuti dah habis, aku decide untuk pergi melawat kawasan lepas Maghrib. Dan terpaksalah mengheret si Mikaman tu sekali. Punyalah excited dia sebab tengok ramai orang and ramai buku. Asal boleh capai habis dia buka belek-belek. Kalah mummy!

Tak sampai 5 minit masuk hall, dah nak penuh bakul Mikaman isi..  Apa je buku yang dia larat nak angkat, semua dia masuk dalam bakul.. syabas bette!! memang menurun mummy bab bab shopping nih!

Since kali ni Mika ikut sekali, Maliki kasi chance tuk aku bawak diri cari buku yang aku nak. Dia bawak Mika ke kids section. Terus aku meroyan sengsorang! Tapi tak sempat abis pusing, dia call suruh jumpa kat depan pintu masuk sebab tak mampu nak handle Mika. So bertapak la kami dekat depan pintu tu sorting buku-buku dalam bakul. Walaupun kejap je, bakul aku dah penuh~!!

"Seriously mummy.. this is all minee??" 



2nd sorting session. bakul dah penuh, guna kotak pulak~

time to go.. queue nak bayar banyak so takde la lama sangat nak menunggu.. cumanya, bila tiba time aku nak bayar.. machine card tu rosak pulak.. cashier tu mati-mati cakap card kami yang rosak sebab dia baru je guna tadi.. abis la semua credit card and debit card kitaorg cuba tapi tak lepas.. baru la dia pegi panggil superior dia.. tukar machine settle semua.. total damage kali ni takde la lari dari last year.. dalam 400++ jek... ambil banyak-banyak kang tak terbaca pulak.. naya jek, kang tahun depan tak leh terjah BBW lagi..

pagi-pagi Mikaman dah check buku-buku dia~







buku-buku Mika ni semua Maliki yang pilih sebab aku too busy pilih buku aku. tak sempat pun nak terjah kids section. kalau aku terjah, mau lebih lagi aku angkut~


 mencuba author baru.. sebab nama ni selalu aku nampak kat mph.. so cuba je lah~

 unknown author except the last three.. mostly aku ambil sebab cover dia cantik and nampak menarik hahaha..

since aku tak jumpa satu pun title from sidney sheldon, aku gantikan dengan Jeffrey Archer sebab buku dia yang aku beli last time tu not bad jugak.. first time jugak baca buku from Tilly Bagshawe ni.. Harapnya it's as good as sidney sheldon's work lah~

 yang ni aku kebetulan jumpa.. tengok title je terus aku ambil..

 nasib ada jugak buku Dorothy Koomson.. walaupun limited, baik ada dari takde!

yang ni influence dari Bella Swan nih.. since dia macam enjoy sangat the book, aku pun nak baca jugak tengok apa yang best sangat buku nih.

i'm over the moon bila nampak nama nih!! memang aim nak collect buku mary higgins clark. rasa macam jumpa treasure bila belek buku satu-satu and stumble across this name. pandai staff BBW letak buku-buku ni scattered instead of dilambak at one section.

ini buku gediks namanya! rasa tak perlu tapi nak jugak beli.. aku bukan jenis baca buku self-improvement ni tapi sekali sekala apa salahnya.. baca tak baca lain cerita~

 terus terang kali ni memang aku tak jenguk section cooking.. ni semua hasil terjahan Maliki ni.. dia tau aku hantu chocolate, sebab tu ada sebijik buku on chocolate. recipe for kids and baby tu untuk Mikaman and adik-adik katanya hahaha


sedih jugak sebab takde travel book on my next destination.. so ambil buku ni sebab nak masukkan dalam to go list.. berangan dulu tak salah pun~

so conclusion untuk this year BBW, aku puas hati sebab banyak title baru yang dorang keluarkan.. bukan macam aftermath sale aritu..
kali ni BBW ada sediakan section kat atas tuk budak-budak.. Mika je tak dapat main sebab Maliki kedekut tak nak beli socks.. so sesiapa yang nak pegi BBW with kids, jangan risau. confirm anak korang tak bosan, bawak je socks siap-siap dari rumah!
ada jugak booth jual makanan kat atas.. so kalau lapar, simpan buku dekat safe keeping area and melantak la sepuas hati kat atas tu!

good job BBW team! tolong la next time bawa la keluar buku-buku sidney sheldon tu.. tak bawak semua, bawak je title-title yang aku takde lagi.. huhuhu

p/s: pengajaran yang aku dapat, jangan gatal beli buku kat mph sale sebab buku-buku yang aku beli kat mph tu semua ada jual kat sini.. aku beli RM160 for 6 books kat sini semua RM8 je satu.. depress aku tengok!!

Wednesday, September 8, 2010

Going crazy @ BookFest

cita cita nak beli mini shopaholic kat BookFest berjaya jugak.. kitaorg sampai ke convention center dlm pukul 12 lebih.. ramai jugak org dtg ke BookFest ni walaupun dah nak dekat raya.. tapi majoriti yang dtg chinese, malay sorg dua jek yang aku nampak.. buzy prepare for raya la kot~
masuk2 je terus teruja tengok buku berlambak2 dalam hall tu..
masa ni niat nak beli mini shopaholic dh berubah jadi.. nak beli buku(s) plak hahaha first thing aku cari dah tentu lah buku sophie kinsella neh... masuk2 terus jumpa.. memang aku terus angkut la.. then jalan2, survey2 tgk buku apa yang ada lagi.. sekali sang suami jumpa satu lagi buku sophie kinsella The Wedding Girl.. tapi dia guna nama pena lain which is Madeleine Wickham!! aku pernah baca jugak pasal ni kat official website dia.. hardcover edition RM95.. gilos betul.. tapi kat bookfest ni dia jual dlm RM19.90.. kalau beli hari selasa. the price is RM15.. tp RM19 is still a good bargain lah..

Then pusing2 lagi.. angkut lagi dua buku hihihi.. tangan pun dah penuh.. so si suami baik hati pegi carikan bakul nak letak harta karun semua.. tocheee cik abg :) pastu dah ada bakul.. suka hati masukkan buku2 yang nampak menarik.. sampai aku sendiri pun tak sedar berapa buah buku dah ada.. hahaha pastu kene la filter balik buku2 yang betul2 nak beli~! tengah berjalan2 tu nampak pulak sorg bdk ni pegang buku the short second life of bree tanner.. woooooooooohhhhhhh haruslah aku nak jugak buku tu kan.. sebab aku tak sempat nak membaca buku online dia aritu.. puas aku pusing2 nak cari buku tuh.. nasib baik jumpa!
lepas dah pilih2 buku.. tinggal 8 buah je dlm bakul.. tu pun dah 200 plus2 hihihi.. nasib tax deductible kan.. gembira jek aku membeli.. since awal lagi.. kami pn berlegar2 baca buku2 lain yang boleh tahan menarik tp masing2 tak sanggup nak beli.. contoh mcm buku ocean life.. hehehe cantik2 gambar saltwater fish dia.. pastu buku photography.. mcm2 tips ada dlm tu.. pastu buku2 pasal travel.. ngeh ngeh ngeh.. kalau na ada confirm dia beli! last sekali kitaorg sampai ke cooking nye section.. hehehe jumpa plak resepi2 biskut.. since raya harus lah berkobar2 nak buat kuih kan.. aku pun angkut la satu!! gulp.. kalau tak buat cookies lepas ni.. tak tau la eden! pastu si suami plak baik hati nak belanja buku 1 hari 1 resepi.. dengan harapan isteri dia ni boleh la masak lauk berbeza setiap hari.. tetttt!! tiap hari tu tak dapat la kan.. haha bila dah balik and belek2 buku ni.. baru perasan.. resepi dia berulang2.. ada kari ikan, kari kambing, kari ayam and kari ikan.. pastu ada ikan masak kicap, ayam masak kicap and daging masak kicap.. patut la byk giler resepi dia letak.. hampeh betul la~!!!

dah selesai memborong buku.. kami pun pulang menuju ke shah alam nak mencari baju melayu cik abg pulak... all in all aku sangat berpuas hati walaupun dah jatuh bankrupt time2 raya nih.. hahah
ye suami saya suka amsterdam chick!! hihi
hasilnye??

Thursday, September 2, 2010

BookFest

Mini Shopaholic is out now!! You can get it at RM49.90 at the BookFest in Kuala Lumpur Convention Center this weekend!!
pic taken from here

@honeyku: jom pegi klcc this weekend plsssssssssss~~!!!

Friday, July 30, 2010

Mini shopaholic!

just found out that there will be a 6th book in the shopaholic series!!! yeayyy!!! i can't wait!!!