Tuesday, September 21, 2010

Mari menganyam ketupat..

Demi untuk menyahut cabaran Photo Challenge Team Sekupang, aku berusaha belajar menganyam ketupat sambil2 belajar masak nasi briyani... hehehe 

first step, process melilit daun kelapa di kedua2 belah tangan.. 
process menganyam bermula.. muka serius + stress giler sbb tgn keras.. seksa gila nak anyam daun2 kelapa tu.. mulut plak tak abis2 baca mantra "atas, bawah.. atas, bawah.."
ketupat dh nampak rupa sikit..
last step ni mmg mencabar kesabaran aku.. berpuluh kali buat pun tak jadi.. sampai ayah mertua aku pun naik confuse and lupa cemana nak end kan anyaman nih.. hahah kesian~~
happy berjaya siapkan ketupat tuk photo challenge.. walaupun buruk ketupat tu, ada rupa ketupat jugak kan.. tak rock la pegang ketupat siap bawah lampu ketupat tu ;p
harap2 tahun depan tak lupa la cemana nak menganyam ketupat neh.. aritu wa dah belajar tp sbb tak pernah buat, harus la lupa balik.. 

4 comments:

hazreen said...

hahahha! muka gigih giler anyam ketupat. Aku tak geti wei, bole laa buat kelas menganyam lepas ni mek. hehehehhehe

Harlaney said...

hahaha.. aku pun tak expert lagi.. next year harus aku buat ketupat nih..

Biqque said...

sbb tu la ko menang...ko anyam sungguh2! hahaha!

Harlaney said...

gagaga.. tak sia2 usaha aku!