Tuesday, August 9, 2011

Mom & Baby expo - Midvalley

First time menjenguk ke Mom and Baby Expo midvalley ni.. selalu la jugak tengok banner sana sini tapi al-maklumla.. tak sampai seru lagi.. hahaha nasib baik la sempat menjenguk sebelum baby keluar.. plan macam nak pegi dengan cik ilah, tapi since dia ada appoinment doctor pagi tu and cik abang aku nak pegi awal.. kami berjumpa kat sana la kalau sempat~
boleh tahan ramai jugak orang kat expo nih, walaupun tak se-crowded pureen warehouse haritu.. plus tempat ni air-cond kan so selesa je nak berjalan-jalan tengok barang.. tapi barang-barang dia takde la semurah mana.. aku rasa macam certain2 kedai ni siap markup harga barang dorang.. especially boutique2 baju baby yang kecil-kecilan tuh.. sehelai rompers pun sampai 20 lebih macam tak berbaloi!! baik la aku memborong kat F.O.S, lagi puas hati!! eh tapi baju baby memang dah cukup, so pendamkan la hajat shopping baju tu~~ F.O.S pun sudah dibanned untuk menggelakkan accident ter-beli baju lagi~! so jom tengok barang-barang yang aku rembat!~


1 pack newborn diapers.. orang cakap cukup la satu pack sebabnye konon-konon newborn diapers ni ada lubang khas tuk umbilical cord baby kan.. maybe nak kasi baby selesa la kot.. aku pun tak sure betul ke tak since budak bukan reti nak cakap kalau sakit pun kan?? tapi aku layankan saja sebab aku ni cam obsess pulak ngn diapers.. suka benor tengok packet2 diapers tu.. hahahaha sebab tu jugak aku rembat diapers whoopee tu.. yang tu mmg brand baru.. kira ni marketing strategy dorang la kot, selling at RM20 for 78 piece.. aku rasa-rasa boleh tahan jugak diapers dia.. lembut jek~ kata nak test segala brand kat pasaran kan, kalau sesuai kan bagus, tak perlu la nak beli mamy poko bagai.. simpan duit kita pegi melancong lagi baik!



tommee tippee closer to nature bottle.. yang ni memang worth it beli kat expo.. kat kedai baby lepas sale pun harga dalam RM42 tuk pack of 2.. kat expo ni mybbstore jual RM33 jek tuk 5oz and RM38 tuk 90z.. cukup la 4 botol ni kan.. sebab hajat dihati mau berusaha tuk exclusive breasfeed.. so ni tuk kegunaan kat nursery je la. harap-harap berjaya la~~



pastu kitaorg belilah digital thermometer and nasal aspirator from pigeon.. yang ni aku tak survey harga pun.. tatau la murah ke tak, tapi since lepas ni takde terfikir nak bershopping lagi.. rembat ajelah!! tapi aritu pegi shopping hadiah tuk baby Adib, jumpa pulak digital thermometer little beans tu.. lagi murah!! half price jek.. makan hati~~ pastu aku rembat jugak 1 box of milk storage bag from autumnz..yang ni memang berbaloi tapi beli satu box je sebab tanak membazir.. lagipun boleh ambil na punya nanti since dia pun ada lagi~! time kasih la ye Aqilah oiii.. susah-susah je sponsor macam-macam tuk baby M nih haa..



last but not least, 3 helai nursing bra.. sangat berbaloi2.. rasanya kat website dia jual dalam RM39.90 tapi kat sini aku dapat dalam RM24 - RM28.. puas hati..

Dengan ini, saya mengisytiharkan activity shopping tuk Baby M telah tertutup.. harap maklum!

p/s: harini mc sebab demam.. nak tido cam rugi plak ai berpuasa harini kan.. so layan tv jek la~~

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

Unknown said...

Pecah rekod, aku tak penah shopping kat mana2 baby fair, selepas or sebelum bersalin. Semua beli di Jusco sale weeeee huuuuuuuuuuuu..

Harlaney said...

hahaha lepas ni takde dh la kot.. kene ban segala macam baby fair.. tp pampers tu kalau murah giler2 kene la g rembat.. leh la g melancong byk2 pastu kakakakakaka... macam la harga pampers tu 100 sebungkus kan~