Tuesday, December 10, 2013

Big Bad Wolf 2013

Bersungguh-sungguh aku tunggu ketibaan BBW aritu, so tak sahlah kalau tak update apa yang berjaya ditangkap untuk BBW kali ni. Since buku last year pun dah nak habis baca, Maliki kasi green light untuk all out kali nih..

Disebabkan cuti dah habis, aku decide untuk pergi melawat kawasan lepas Maghrib. Dan terpaksalah mengheret si Mikaman tu sekali. Punyalah excited dia sebab tengok ramai orang and ramai buku. Asal boleh capai habis dia buka belek-belek. Kalah mummy!

Tak sampai 5 minit masuk hall, dah nak penuh bakul Mikaman isi..  Apa je buku yang dia larat nak angkat, semua dia masuk dalam bakul.. syabas bette!! memang menurun mummy bab bab shopping nih!

Since kali ni Mika ikut sekali, Maliki kasi chance tuk aku bawak diri cari buku yang aku nak. Dia bawak Mika ke kids section. Terus aku meroyan sengsorang! Tapi tak sempat abis pusing, dia call suruh jumpa kat depan pintu masuk sebab tak mampu nak handle Mika. So bertapak la kami dekat depan pintu tu sorting buku-buku dalam bakul. Walaupun kejap je, bakul aku dah penuh~!!

"Seriously mummy.. this is all minee??" 



2nd sorting session. bakul dah penuh, guna kotak pulak~

time to go.. queue nak bayar banyak so takde la lama sangat nak menunggu.. cumanya, bila tiba time aku nak bayar.. machine card tu rosak pulak.. cashier tu mati-mati cakap card kami yang rosak sebab dia baru je guna tadi.. abis la semua credit card and debit card kitaorg cuba tapi tak lepas.. baru la dia pegi panggil superior dia.. tukar machine settle semua.. total damage kali ni takde la lari dari last year.. dalam 400++ jek... ambil banyak-banyak kang tak terbaca pulak.. naya jek, kang tahun depan tak leh terjah BBW lagi..

pagi-pagi Mikaman dah check buku-buku dia~







buku-buku Mika ni semua Maliki yang pilih sebab aku too busy pilih buku aku. tak sempat pun nak terjah kids section. kalau aku terjah, mau lebih lagi aku angkut~


 mencuba author baru.. sebab nama ni selalu aku nampak kat mph.. so cuba je lah~

 unknown author except the last three.. mostly aku ambil sebab cover dia cantik and nampak menarik hahaha..

since aku tak jumpa satu pun title from sidney sheldon, aku gantikan dengan Jeffrey Archer sebab buku dia yang aku beli last time tu not bad jugak.. first time jugak baca buku from Tilly Bagshawe ni.. Harapnya it's as good as sidney sheldon's work lah~

 yang ni aku kebetulan jumpa.. tengok title je terus aku ambil..

 nasib ada jugak buku Dorothy Koomson.. walaupun limited, baik ada dari takde!

yang ni influence dari Bella Swan nih.. since dia macam enjoy sangat the book, aku pun nak baca jugak tengok apa yang best sangat buku nih.

i'm over the moon bila nampak nama nih!! memang aim nak collect buku mary higgins clark. rasa macam jumpa treasure bila belek buku satu-satu and stumble across this name. pandai staff BBW letak buku-buku ni scattered instead of dilambak at one section.

ini buku gediks namanya! rasa tak perlu tapi nak jugak beli.. aku bukan jenis baca buku self-improvement ni tapi sekali sekala apa salahnya.. baca tak baca lain cerita~

 terus terang kali ni memang aku tak jenguk section cooking.. ni semua hasil terjahan Maliki ni.. dia tau aku hantu chocolate, sebab tu ada sebijik buku on chocolate. recipe for kids and baby tu untuk Mikaman and adik-adik katanya hahaha


sedih jugak sebab takde travel book on my next destination.. so ambil buku ni sebab nak masukkan dalam to go list.. berangan dulu tak salah pun~

so conclusion untuk this year BBW, aku puas hati sebab banyak title baru yang dorang keluarkan.. bukan macam aftermath sale aritu..
kali ni BBW ada sediakan section kat atas tuk budak-budak.. Mika je tak dapat main sebab Maliki kedekut tak nak beli socks.. so sesiapa yang nak pegi BBW with kids, jangan risau. confirm anak korang tak bosan, bawak je socks siap-siap dari rumah!
ada jugak booth jual makanan kat atas.. so kalau lapar, simpan buku dekat safe keeping area and melantak la sepuas hati kat atas tu!

good job BBW team! tolong la next time bawa la keluar buku-buku sidney sheldon tu.. tak bawak semua, bawak je title-title yang aku takde lagi.. huhuhu

p/s: pengajaran yang aku dapat, jangan gatal beli buku kat mph sale sebab buku-buku yang aku beli kat mph tu semua ada jual kat sini.. aku beli RM160 for 6 books kat sini semua RM8 je satu.. depress aku tengok!!

7 comments:

Unknown said...

Haih aku nye buku tak abis baca lagik..entah mana aku campak pun tak tau. Tahun ni tekad tak nak pegi..istanbul? nk join ke ekekekkee

Harlaney said...

bila plan Istanbul nih? aku nye semua tak firm lagi sbb org tu bz nak settlekan urusan kerja.. worst come to worst aku tag along je berdua dgn mika ehehehe~

Ayuni said...

Hmmm bila la nak g BBW ni. Ntah2 nanti pergi, buku banyak dah habis. Huwaaaa :(

Anyway, nak exchange link boleh sebab Ayu baru tukar URL. My previous URL would be bnsyg-stories.blogspot.com. New URL would be ayuni-stories.blogspot.com Let me know ye? Thank you

Harlaney said...

hi ayu,

takkan habis kot buku kat BBW tu.. update kat fb dorang selalu je topup buku baru..

Ayuni said...

Ye ke? Byk betul buku2 diaorang eh? Anyway thank sebab sudi exchange link. Ayu pun done linked you back dear

baMby said...

bes gile!!!! xpernahnye aku berjaya pegi lg. tahun depan aku cube huhuhu

Harlaney said...

memang best giler chek, tunggu kot2 dia ada aftermath sale.. tp last yr nya aftermath sale tak best..