Monday, November 17, 2014

Persiapan tuk Baby L!

jom update pasal persediaan nak menyambut ahli baru keluarga kami nih.. kesian anak no.2, sebab boleh recycle barang-barang abang or kakak..

so checklist baby L takde la panjang berjela macam time Mika aritu.. checklist ni pun semua adalah keperluan.. takde dah barang-barang merepek yang mengikut nafsu macam dulu, eh kecuali baby carrier hahahah walaupun niat nak pinjam je dulu kasi test drive tapi hati ni meluap-luap jugak nak beli!! tiap hari stalk seller and fsot kat MBW group tapi takde rezeki.. so rembat baru je le..

Baby L's one page checklist. Breastpump tetap ada dalam checklist baby L. Niat nak menyusu lama macam Mika jugak, so kene la beli baru nak amik semangat baru. lagipun takde dah barang-barang mahal untuk baby L. car seat and breastpump je yg mampu menjulingkan mata daddy nak membayarnya. 

sebakul je baju baby L!! tu pun tak penuh bakul!! ni pun sebab campur dengan kain bedung, towel, kain lap etc!! ini tidak adil kan adik kan?? baju-baju Mika yang aku simpan pun aku bawak keluar jugak.. tak kisah la warna biru ke apa, anak-anak aku is universal. biru ke pink ke semua boleh pakai!




haa yang ni saya puas hati.. baby L's first project.. 1st dress yang mummy jahitkan dari kain baju kurung lebih-lebih tahun lepas.. satu jek pun yang mampu nak buatnya sebab ada la makhlus halus yg pantang tengok mummy duk sorang-sorang menjahit! ni pun 2nd attempt sebab 1st attempt guna knit cotton adalah disaster! satu pun cukup kan dik, boleh la kita sambung online shopping bila adik dah keluar nanti.. pilih sendiri ok?

2 comments:

hazreen said...

memang wei... zarin pun kesian, semua pun baju uyin. pastu aku tatau laa nape mood soping baju dia pun kureng. sobsss. kesian adik.

Harlaney said...

hihihi mood aku xde la kurang mana sbb lain gender kan.. so baju tetap shopping.. barang2 lain yg recycle hihihi