Tuesday, March 8, 2016

Mika "YES" day datang lagi

Sejak ada adik nih, kene la buat Mika "YES" day ni.. Idea datang dari salah satu parenting blog ke article, aku pon tak ingat. Tak selalu boleh buat, tapi bila ada masa, memang aku buat.. Ni kira the 3rd time aku buat.

This time plan last minute. Aku cuti sebab nak register kan sekolah rendah dia. Plan asal aku nak berjimba sengsorang lepas tu.. Tapi last minute tukar sebab lama dah tak berjalan berdua dengan Mika. So aku call sek, cakap nak ambik Mika.

Takde tempat lain dah aku nak bawak dia with limited time. Half day je tinggal, so ke Sunway la kita. Dari sampai dia dah bagitau plan dia awal2, aku cuma minta nk g toilet and makan je dulu.. Yang lain-lain semua dia atur sendiri dari option yang aku kasi.. Bertabahlah sesapa yang jadi bini budak ni nanti, very tak fleksible kalau dah buat plan.

This is step 2. Mummy hungry, we go makan. While waiting, dia nak melukis. Nasib pegi kopitiam, boleh la dapat paper and pencil. That is a picture of our house, dog house and cat house. Paling kecik tu rumah kami #nangis orang lidi tu daddy, mummy, mika and adik.. Depan tu mika and mummy, mummy big face katanya. Bahasa halus nak bagitau mummy gemuk ke cemana??


Ni step 4. Kita makan ice-cream. Our go to ice cream kat sini memang Jipangi, malas nak naik atas cari Mekdi. Kedekut tak nak share, bila tak larat baru la baik hati offer nak share~~

Step 6, main!! Sempat dia make new friend kt playground, bila dah bosan baru ajak naik ride ni. Terpaksa la mummy ikut sekali ronda-ronda dalam sunway. Nasib dia ni mmg senang nak nego, 2 rides je. That smiles!!

This is not in our agenda. Kebetulan on the way nak ke parking, dia nampak aunty anne ni. Terus demand nak makan sini..

Dalam kete request nak main phone pulak.. Sampai tertido-tido penat.. Balik rumah, gaduh dengan adik sebab kacau dia main golf..

We should do this more often kan abang..??

To many more adik-less day!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

hazreen said...

aku pun patut buat uyin YES day jugak kan. sobsss

Harlaney said...

Yes bebeh.. U should!! Kegembiraan dia dapat tinggal adik, xleh aku nak describe hahahaha