Saturday, December 9, 2017

Diary Isteri yang Ditinggalkan! Part 8

Back to being single mom again.. baru 2 minggu turun dah off balik.. remind me of the time bila dia duk offshore lagi banyak dari kat rumah.. time single aku seronok je house jumping from one friend to another kehkehkeh bila dah ada Mika, mostly duk kat rumah je tapi we always go out on the weekend, shopping la obviously.. but now with 2 kids, shopping is out of question.. kalau keluar, most of the time it's me screaming my heart out trying to stop them from running wild~

I can do this!! Let's just hope there won't be any delay and he can make it for Mika's graduation~

Day 5.
Sampai akhirnya.. penat aku jawab soalan Mika.. tiap hari tanya mana drum dia.. turned out they missed out on the delivery sebab they are not open normal hours..

Masa nak setup tu, jenuh la umpan budak berdua tu suruh keluar dulu.. Mika ok je, si Laiqa tu yg over. Dok bergayut, bergendang bagai..






Aku beli dengan music school tu je sebab senang nak deal, setup segala.. although kat lazada boleh dpt cheaper by a few hundred..

Day 12.
Harini lunch kat sushi king, Mika request nak makan ikan.. memilih dia ni, so far dia cuma makan ikan keli and raw salmon jek..

Then balik tu, singgah popular. Saja takutkan dia cakap nak beli buku harry potter yg makan kaki orang tu ^_^ hahahaha

Nak dijadikan cerita, masa bayar budak berdua ni masing-masing ambik tic tac minion yg ada kat depan counter tu.. laiqa siap terus masuk mulut!! Cepat sgt tangan dia tu.. nak tanak, terpaksa la beli 2 tic tac!! Satu kotak abis dh Laiqa makan, dok korek bag aku time aku sibuk duk submit claim~ grrrr

Day 18.
Hari mengemas sedunia.. now dah boleh suruh Mika tolong.. so ringan sikit keje aku.. bab-bab vacum dah boleh serah kat dia.. lipat baju pun dah buat sendiri, now nak suruh basuh pinggan sendiri pulak.. dok la tanya kenapa dia kene basuh pinggan everytime dia makan hahahaha soklan tak boleh blah betul!! Kene tutup mata pekak telinga la dia duk main air and sabun time basuh pinggan. Pinggan sebiji tapi 10 min pun tak siap-siap..

Day 20
4 more days!!! Yahooooooo.. enjoying my last few days in Petronas huhuhu pasni balik opis benching la gamaknya.. kalau teringin nak keje Petronas lagi kene buat contract la pulak~ esok handover then boleh cuci tangan~ goyang kaki tunggu hari last la kot~ owh Maliki pun nak balik dah in another 2-3!days.. semoga weather cantik lah this whole week.. amin~

Day 24
Maliki is home!! Tapi untuk 3 days jek.. habis concert kene naik laut balik! Stress oiiii stress!!

Day 32
Harini rajin nak melayan request Mika yang sibuk la nak baking! Aku malas sebenarnya nak baking-baking sebab nanti aku sorang je yg makan dengan Laiqa.. Mika ni baking je suka, makan nya tak berapa..

So after drum class, kami singgah la kedai cake beli instant cake mix hahaha i is malas nak beli bahan banyak-banyak.. balik rumah campak semua bahan, then handover to Mika.. dia lah tukar mix, tukang rasa.. tugas nak masukkan batter dalam bekas cupcake tu aku serah kat Mika and Laiqa jugak.. haruslah excited dorang..

Hasilnya.. bekas yg paling bersepah tu hasil tangan Laiqa  >_<

Dah siap masak, 3 ketul je laku.. itu pun halfway Mika cakap,"tanak dah la mami, saya rasa cake ni tak sedaplah". Kau rasa??? Harus aku paksa makan and kemas cake yang bertaburan atas lantai!! This week alone, aku dah vacuum and lap lantai berjuta kali dah!!!

Day 33
Good morning!!! Bangun pagi to this today~


Salah aku jugak sebab dia duk gerak aku, tapi aku bolayan.. sambung tido.. dia buat project sengsorang.. Mika busy main game~

sekian saja dari diari isteri yang ditinggalkan untuk tahun ni.. encik suami baru balik 4 hari lepas.. right before birthday si Laiqa.. harapnya tahun depan boleh naik laut 2-3 kali lagi sebab I is kempunan nak holiday negara sejuk.. nak kene penuhkan tabung balik.. barang rumah pun tak settle semua lagi nih... duit ohhh duit di mana kau duit!!~

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: