Thursday, November 15, 2018

Diary Isteri yang ditinggalkan! Part 9

Maliki is off to the sea again.. this time with 3 kids for me to handle and I am freaking out.. tak sempat lagi nak masuk office, or get myself familiar with handling 3 kids in the morning.. getting ready for work and school..

Day 6
First day hantar Nayla ke nursery!! Me time, yahoooooo!! Kekonon nak start excercising~ end up terbungkang depan tv, baca novel kat wattpad
Pantang dapat membaca, mesti tak ingat dunia.. bila takde distraction, bahagia sangat rasa.. i need more me time, tapi cuti dah habis~



Day 7
It’s Mika field trip today.. he’s super excited nak pergi Petrosains and Beryl’s choc/biscuit factory.. as usual lah, bangun awal, siap cepat.. asyik suruh cepat mami cepat

Since pergi kilang choc, kenelah kasi duit belanja kot2 nak beli choc kan. Kesian pulak kalau duk tengok orang lain membeli. Since this is the first time nak kasi pocket money, aku pun tak sure nak kasi berapa.. maliki ckp 30 banyak sangat, so aku kasi RM20 je with additional RM5 dalam bag. In case duit hilang. Dia memang banyak kali case duit hilang ni.

Before pergi, of course aku duk pesan to listen to teacher, always be with ur friend, and bagitau teacher kalau nak g toilet. Macam radio rosak aku dok ulang2, sambil remind him not to spend money kat Petrosains shop sebab mahal and tak boleh makan.

Balik tu excited la dia bercerita.. tunjuk kat aku coklat and biscuit yg dia beli.. bila aku kira-kira total spending and balance duit macam tak tally huhu tatau la mana hilang few ringgit lagi.


Siap bawak balik happy meal yg dia dapat. Since aku tau dia tak suka burger mcD, aku pesan suruh letak dalam lunch box aku kasi and bawak balik. Dalam kereta, dia hulur aku roti burger je. Patty ayam dah selamat masuk perut. Ko rasa??? Hahahaha

Tapinya, dia tak berapa suka pon choc and biscuit yg dia beli tu. Beli sebab excited nak membeli jek. Aku yg makan semuanya.. including those yummy cookies muahahaha

Day 10
Kecoh BB ada Mycoplasma and Norovirus outbreak kat school.. total of 32 kids affected.. Laiqa bernasib baik sebab banyak ponteng sekolah this week agaknya.. rabu and jumaat ponteng.. khamis half day >_<

Atas persetujuan parents, dorang declare tutup sekolah for a day untuk cleaning up and sanitizing.. and that is how I finished all my annual leave hahaha shutdown period during Xmas week nanti, either unpaid leave or advance leave la nampak gayanya

Day 11
First day of work!! Bangun seawal 5:20, tapi still kelam kabut nk keluar pukul 6:40..

Day 14
Cukup 2 minggu.. supposed Maliki pegi 2 minggu je.. but takde ura-ura nak blk pon... and he’s going away again end of this month..
all I can say is, “yeah2 whatever.. next time jangan hairan kalau aku buat2 tak nampak kalau tak sihat ke, nak minta tolong ke.. i bet boss tu rela je nak tolong or jaga masa sakit..!”
Cause that’s what I’ve been doing.. i take care of myself, sihat ke sakit ke.. it’s all me me me!! i take care of the kids, even when I’m sick.. 2 orang budak aku ok je lagi.. u add one more.. (2 months old baby yg tido pon nak kene berdodoi, abang kakak bising sikit dah terjaga, nak dodoi pun berjam sebab kakak and abang kacau sokmo) and pretend like it’s all fine and dandy for me...
Like i say,” whatever!!”

I am beyond pissed!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: