Sunday, October 17, 2010

Cuti bersalin bergaji penuh 90 hari - Panas!!

Bestnye dapat 90 hari.. i jeles.. there's no mention about this for us :(
anyways, just wanna share this comment made by one govt servant!! Panas ni weh!!

semua lelaki that work in govt sector fikir camni ke eh? ke org2 swasta pun sama?? although aku ada terfikir, mesti ada descrimination against women in private sector kalau benda ni pun apply to us!

p/s: siap nak panjangkan perkara ni kat YB tak tahan tu.. nak potong cuti to 30 days pulak.. annoying but entertaining!!

9 comments:

Biqque said...

ko ingat PM nak dengar ckp mamat ni ke? hahahaha! PM kena jaga hati bini dia yg tengah cari ihsan undi kaum wanita laaaa...

Harlaney said...

hahaha... tu la pasal.. aku tatau la dia ingat dia sapa.. tp siap nak masuk bertanding PRU tuh!!

"Aidel Azhar memang saya akan bertanding pilihanraya tetapi bukan masa sekarang mungkin 10 tahun lagi..saya akan buktikan....sekarang masa untuk saya mempertahankan hak saya dahulu...apa yang saya buat adalah untuk keselesaan semua orang okey...."

Unknown said...

seorang lagi si pengila kuasa sedang berkata-kata dan berangan2..esok2 kot2 dia masuk bertanding pilihan raya..aku nk baling telur busuk kat dia dan keluarga dia hahahah..sungguh retarded..

Harlaney said...

hahahah tu Jamilah Hanim tu wife dia tak silap aku... ok... kene beli la telur n tomato skrg.. peram tuk the next 10 years.. mesti kau bau dia!

saly said...

aidel ni, klu x psycho mesti pathetic..nak attention org cara murahan, pastu yg bini die tu menyamar je ke, entah2 die buat 2 acc menyamar konon2 ade bini.. org gile je yg nak kawin dgn org mcm ni, lelaki klu xde consideration, baik duk dlm loji taik, otak pun x pakai..nak kerja senang, baik keje gali kubur, xde pompuan keje tu..heheheh

Ella said...

kesian bini dia dpt laki mcm ni..

aku still tak paham apa kena2 mengena pompuan cuti bersalin 90 hari dgn dia bakal menghadapi keje yg byk? lemah sgt ke nak backup keje pompuan yg cuti bersalin?

Anonymous said...

hehe. sorry to say la. lelaki yang duk gomen kebanyakkannye memang camtu pemikirannye. so i am not suprise.
lelaki2 yang bijak pandai takkan masuk keje gomen kan kan? ada jugak tapi banyak dah blah masuk swasta balik.
sebenarnye 90 hari tu tak cukup. kene full breastfeed 6 bulan sekurang2nye.
baru anak jadi bijak pandai dan tak masuk keje gomen! hahaha

ajan said...

hek ele anonymous ni buat aku marah betul la. Dah la komen pakai anonymous, nak bikin controversy tapi takde balls.

Generalise orang sukahati dia je. Pedana Menteri tu orang gomen juga.

Sorry for the emotional outburst laney. Hihihi.

Harlaney said...

@ajan: hahah sabar2.. sebabkan nila setitik, satu belanga kene.. nasib laki kita tak mcm ni kan..
@ella: aku pun tak paham la apa kene mengena cuti 90 hari tu ngn keje byk.. padahal dlm gomen pn byk pmpn lain yg boleh tlg coverkan..
anon: tak semua mcm tu.. aku confirm swasta pn ada laki cenggini.. kalau apply kat private nnt baru nampak!! ni lelaki yang memang fikiran cetek.. tak sedar yg beranakkan dia pn pmpn jugak!