Tuesday, October 5, 2010

iPhone 4

Semalam cerita pasal speedlite, today I’m writing about another gadget that has been in my wish list since few months back!  None other than iPhone4!!
Yes, I’ve joined the iphone club.. why?? Because everyone around me is using one and I love the new sleek and sexy design!!
Plan mula2 nak grab this phone at the end of this month, konon2 nak tunggu for my next salary so I won’t feel so guilty nak spend duit especially since I’ve bought polarized filter and speedlite. Then I read the comments in Maxis and Digi FB page, semua ckp most outlet mmg dah sold out. Baru berapa hari launch dah sold out, kalau tunggu end of Oct tatau la cemana kan?
Last2 I give in. Friday night before watching Magika, I went into Machines outlet in IOI Puchong. Sold out. Sedih betul! Then I texted Hizam, and dia dgn baik hatinye call Maxis tanya and was told that they do not have new stock for the whole Asean country! Boleh ke camtu?
So mlm tu jugak aku pujuk cik abg, esok mau pegi klcc!! Nasib dia amat memahami.. arigatoooo :* muahs! Tapi as expected mmg takde stock masa aku sampai. Dorg ckp, if I really want to grab one, I have to be there earlier, around 8.30 am. Tak dapat la kan aku nak tercongok depan klcc tu, especially over the weekend kan. My sleep is moreee precious!  Terpaksa la masuk waiting list, which mean I have to wait for a week for my iphone.
Lepas tu terus pegi open house tuk sessi menggemukkan badan! Around 5pm, when we were in Senawang Negeri Sembilan, I received a call from the agent. They have a unit available for me if I want it! Excited la mek ni, rasa nak loncat2. Tak sedar diri yang kitaorg ni kat N9! And we have to be in Maxis KLCC before 6.30. Keje giler! Kete kemain byk masa nk blk satu hal, yang bawak slow gile tp nak drive in speeding lane satu hal lagi! Tension betul.. around 6.15 baru sampai smart tunnel. Gelabah dah aku, Jln Tun Razak tu selalu mmg jam!! Tp nasib aku mmg baik sbb tak jam plak time aku sampai kt Jln Tun Razak tu.. last2 sampai klcc right on time, tu pun sbb cik abg drop me right in front of maxis.. hahah
Akhirnye dapat jugak iphone4 idaman kalbu~~

P/s:  This has nothing to do with HK trip!

9 comments:

Biqque said...

hahahaha gila la race against time semata2 nak beli iphone4!

hoi! beli polarizer?????!!!! siut laaaaaaaaaa!!!

hazreen said...

dapat jugak ko. hahaha.. aku baru je bgtau laki aku ko cari i-phone 4. diye cakap apesal tak bgtau, kat sana banyak & harga lagi murah sikit.

Cawan said...

ni mmng naik taraf banyak dh ni!

cawan jugak masih Nokia 3210.. ha haa..

Ace said...

Wah! Dasat-dasat. Apa pun, welcome to the iPhone club ;).

Harlaney said...

@biqque: ye race against time.. cam org gile.. nasib laki aku penyabar.. kalau tak mau kene tinggal tepi jalan.. hahahah
@reen: larr awat tak habaq.. heheh lain kali advertise kat aku awal2!
@cawan: eh bukan org tu pakai pda ke? hahah awal2 lagi mmg dh canggih!
@aini: i terjebak sbb tgk u.. especially blog u for digi contest tu.. aauuuu mengancam.. goodluck!! i tak mampu nk wat so beli jek la!

Ace said...

Lin, jgn lupa install ping chat. It's free and work with both iPhone & BB ;).

ajan said...

Yessss.
Aku suka jugak iPhone aku.

tgh cari apps best2.

Harlaney said...

@Aini: ok.. nnt i install
@Ajan: maliki pun terlebih suka iphone aku.. tiap2 malam main game!

malique said...

amboi2....mengumpat nmpk~