Tuesday, August 4, 2009

Weekend Part II

sbb ada meeting ngn abg mahatir, aku bangun awal, mandi2.. sekali dia takde kat kedai.. melangut kitaorg kat boutique tu nk dekat sejam jugak la.. pastu masuk2 dia ckp mmg tak leh nk cancel.. alasan dia sbb dh tempah.. aku pn ckp la.. bkn dia tak leh pakai blk benda tu kat org lain.. confirm org lain ramai lagi nk pakai.. lgpun warna putih, just nk tukar kaler ribbon je.. dia nye reply, sbb aku org first.. ada ke? abis, org first kene kasi dia modal beli barang2 dia, pastu dia simpan kasi guna kat org lain.. dia charge jugak.. patut la untung giler berniaga camtu.. aku pn nk buka butik camtu.. ngok ke apa? bkn benda tu dia pakai sekali je.. last2 aku ckp aku mmg tanak pakai seat cover dia, and aku takkan bayar 1k tuk benda aku tanak pakai.. kalau dia nk jugak.. aku bayar 500 tp pegi la topup benda2 kat pelamin aku sbb aku tak guna cover seat tu.. nasib dia setuju jugak.. tp sakit hati la jugak sbb patutnye aku tak yah bayar pn kat dia 500 tu..

pastu bab pelamin jugak.. dulu dia charge 2k tuk pelamin ngn centerpiece.. aku nk cancel centerpiece sbb dh ada dome.. nk campak mana plak kan centerpiece tu nnt.. so duit 2k tu guna la tuk pelamin je.. dan2 tu dia ckp, centerpiece tu takde pape pn sbb dia nk letak lilin bodo2 je.. ya Allah, haritu dia siap lukiskan tuk aku lagi... centerpiece dia cam pelita tu, la ni ckp lilin bodoh je.. bengang la aku.. pastu dia ckp kene tambah duit pelamin sbb dh tukar dewan.. mmg mcm s*&l la!! aku jumpa dia dh bape kali dh.. aku dh cakap dia dh aritu dh tukar dewan.. dia ok2 je, takde pn cakap nk kene tambah ke apa ke.. ewah2 mentang2 buat pelamin adlin n emelda aritu, besar kepala pulak sekarang ni.. serius la.. sakit ati aku.. aku ckp kat dia buat je ikut budget 2.5 k tu.. kalau dia wat lebih kurang cam na nye.. mmg nk kene la.. dh la aritu ckp kalau nk fresh flower tambah 1.5k.. skrg leh ckp bunga fake lagi mahal kos dr fresh flower.. ada ke? kalau camtu kasi la aku fresh flower.. mmg nk kene la dorg ni.. jgn harap aku nk kasi feedback baik.. aku tunggu sampai the Day.. kalau dia wat cincai2.. mmg aku tak bayar balance lain...

eee pastu paling best, pasal sewa baju pengantin lelaki.. aku tanya kat kak nana, depan abg mahatir harga sewa.. dia ckp rm200.. bila kitaorg confirm nk sewa, dia boleh ckp nk tanya kat kak nana lagi.. apa ke bangang nye.. aku tatau la apa dorg bincang2 kat belakang kan.. tp bila keluar je, ckp rm250.. aku rasa mesti dia ckp,

AM: kita tak untung byk ni sbb dorg tak amik cover kerusi tu.. kene la up sikit sbb nk cover balik
KN: ha ah la, pandai abg ni.. ok la, up 50.. nnt kita ketuk lagi kat baju wedding yg dia tempah tu.. uihh selamat2

aku rasa tu la dialog dorg kesimpulannye, aku takkan recommend service dorg kat sesapa la..and kalau ada antara2 korg berminat nk amik dia.. sila la bersedia nk berdebat sepanjang masa and be informed that price yg dorg letak amat tinggi.. korg kene pandai la bargain minta kurang.. kalau tak bodo2 kene ketuk!! heee mentang2 aritu wat pelamin tuk adlin n imelda, terus besar kepala kan..

bila dh settle bincang.. kami pun pulang, makan2 lunch then pecut ke penang!! hantar totty balik.. huhu and nk g mkn pasembur.. sedap ooo makan kat padang kota.. pastu ada org jual bubble gun pulak.. aku yg cam bdk2 ni excited nye pasal beli satu, sekali tak cantik sgt sbb manual.. kene tembak byk kali hahaha kene gelak ngn cik abg.. jln2 sikit kat tepi tu ada pulak org jual yg pakai bateri.. aku pun pujuk maliki belikan hahaha terima kasih honey!! jadi kami pun jadi la kanak2, bermain2 buih sabun ditepi pantai.. panas semua tak hirau dah!!

additional passenger.. kene minta extra tambang neh!!
so weekend saya amatla productive.. segala benda mak nenek tuk wedding dh settle.. 2 more to go.. tandatangan wali + HIV test..~~

2 comments:

lovelymum83 said...

Sabar la laney..dugaan nak buat benda baik..shida doakan sumenya berjalan lancar..

Harlaney said...

thanks shida.. hehe semoga semua berjalan lancar sampai harinye.. anyway, congrats!! dah dapat baby dh :)