Sunday, October 17, 2010

Project Salt Water Aquarium

Dah beberapa bulan akuarium salt water kami terbiar, blame the lazy husband. lepas momo dan si biru membunuh diri, dibiarkan je akuarium tu. nak jenguk pun tak sampai hati sebab ikan tinggal 3 ekor jek. lepas tu pump pulak rosak, lagi la takde mood dia nak mengodek-godek akuarium tu!! so hasilnye, segala macam rumpai laut berkumpul kat batu tu dah macam hutan banat.. ikan2 tengok pun ngeri!! nasib si poppy tu tak bunuh diri.. tapi crabby jadi semakin depressed sampai sanggup membunuh diri!! yahooo leh la aku menternak udang plak dalam tu.. sebelum ni segala macam udang abis kene makan dengan crappy si hermit crab. pandai buang bukti plak tu!! curi2 makan udang dekat belakang batu.. ingat aku tak nampak la kan!!


pagi sabtu, husbandku bangun awal giler.. sampai zohor jugak la dia dok bersihkan akuarium and bancuh air baru.. lepas tu kitaorg pegi shopping, ikan2 dia biarkan dalam besen kecik tu jek.. kesian jek ikan2 tu. aku dok risau kot2 ikan2 dalam tu mati. tapi en husband confident cakap selamatnye dorg tu.. so dengan senang hati aku ajak pegi mines. saja nak jenjalan.. kakaka.. dah pukul 9 mlm baru balik!! so lambat la dia start berkerja. dia just sempat buat partition tuk filter dia je. time dia tengah buzy ni la aku dok curi2 buat kad anniversary tu. dan malam tu jugak si goby berjaya membunuh diri!! hahaha walaupun dah ditutup besen tu dengan paper, dia jumpa jugak lubang nak melompat keluar.. betul la orang kata dimana ada kemahuan, disitu ada jalan.. time kitaorg sedar tu memang dah keras kejung jek kat atas lantai.. so ikan pun tinggal la dua.


p/s: to be continue~~ guwa mengantuk giler neh.. penat layan si kura-kura tadi!!

4 comments:

Biqque said...

aku layan setahun, sharul layan dua tahun...penyudahnya akuarium masuk stor...salt water ni mmg memerlukan kerajinan...

(teringat si puffy puffer aku yang comel tu...haih...dia mati tersumbat dlm tempat oksigen tu, sedih gile aku! waaaaa!)

Harlaney said...

hahaha tu lah.. aku pun cam dah malas.. kiki kesayangan aku bunuh diri sebab kene kejar ngn ikan jahat.. pastu lompat keluar.. sob sob sob!

malique said...

skarang dah kene rajin dah..aquarium dah besar skit, air dah clear..next gaji pegi borong, yeah~

Cawan said...

Aqilah pun nk bela ikan.. moh kasi pinjam aquarium!!