Wednesday, April 10, 2013

BF Diary: Storage Liner Review (Autumnz vs Jingle Jungle)


Dah lama aku nak buat review pasal storage liner ni.. sebab aku adalah pengguna tegar.. tak pernah freeze EBM dalam botol.. memang dari dalam pantang lagi aku guna plastic nih.. and nasib jugak aku tak pakai botol.. looking at the stock yang ada dalam deep freezer tu.. tatau la kan berapa ratus botol aku nak kene beli nanti.. hahah memang pengsan..
selama 15 bulan mengepam, aku pernah guna 2 jenis liner jek.. which is Autumnz and Jingle Jungle sebab brand ni jek paling murah di pasaran.. kalau time baby fair, autumnz tu boleh jatuh RM9 per box. Jingle Jungle liner aku beli masa clearance kat FM RM13 for 2 box kot..

Storage Liner Autumnz




 
Pic source: Google

Pros
- Double ziplock
- Plastic dia tebal, takde jugak case susu bocor lepas thaw
- Heat seals side yang tegap, takde case plastic terkoyak masa nak buka ziplock dia masa menyimpan or case susu bocor lepas dicairkan

Con
- Tempat labelling dia tak strategic.. kene label dulu before masukkan susu, kalau tak memang tak lekat ink kalau store susu yang sudah dichill.. and susah nak baca label.. maksudnya kene la angkat and keluarkan baru boleh nampak.

Storage Liner Jingle Jungle
 
Pic source: Google

Pros
- Double ziplock
- Tempat labelling senang dibaca.. tak perlu nak angkat and keluarkan susu, just selak-selak je plastic tu dah boleh baca

Cons
- Plastic dia tak tahan lasak.. 
- Side seal dia tak kuat, selalu terkoyak side dia time aku buka ziplock tu.. especially kalau tertarik kuat.. this never happens with autumnz liner storage!! banyak storage terkorban sebelum berkhidmat~ 

antara storage bag yang terkorban.. koyak di bahagian tepi masa buka ziplock dia.. this never happen with autumnz

kedua-dua point diatas menyumbang kepada issue susu bocor.. aku pun tak tau kenapa, masa simpan elok je.. bila dah freeze and dicairkan balik, tiba-tiba bocor side dia.. sah-sah susu dah bercampur dengan air rendaman, and haruslah kene buang.. ni dah jadi banyak kali and i vows never to buy any jingle jungle storage liner again!!

Autumnz vs Jingle Jungle


so in my honest opinion, kalau korang tanya which storage liner to use.. i'll definitely vote for Autumnz!! selamat menyimpan~~

3 comments:

ajan said...

babe.
Aku tak pernah tau yang boleh bocor plastik tu, until nursery hadi bagi tau yang bila dia thaw susu tu, plastik bocor.

Part mana yang bocor tah?

Aku ingatkan dia bocor sebab ada few plastics yang jatuh masa aku reorg fridge.

Harlaney said...

Kau pakai brand apa yang bocor? Aku so far autumnz ok, jingle jungle yg selalu! Sbb side seal dia xkuat

juicy X said...

SETUJU,AUTUMNZ LG TAHAN