Friday, January 17, 2014

Fly birdie fly!!

first week tahun 2014 ni kami spend dekat Terengganu.. adhoc trip la kiranya.. kalau dah balik Terengganu, wajiblah kami pegi makan ikan salut tepung dekat Teluk Ketapang.. kali ni best sebab tak ramai sangat crowd, so tak perlu nak berebut-rebut..

Teluk Ketapang ni agak happening jugaklah.. setiap kali pergi mesti ramai orang. ada yang dok main layang-layang, ada yang naik kereta kuda or just melepak suka-suka. kami pun tumpang sekaki la join the crowd. Selalunya just melepas suka-suka tengak ombak, kali ni kami main layang-layang pulak.


pak cik layang-layang.. harga layang-layang ni starts from RM5, tapi yang murah tu low quality and susah nak naik.. kami pilih yang middle range je..

 si helang hijau memulakan pengembaraan pertamanya~

 soaring high in the sky!


 Mikaman in action!

 his first time flying a kite.. gaya macam dah pro jek hehehe..



masa ni dia dah start hilang interest dah kat kite ni.. mengalih perhatian kat ombak pulak.. ombak kat sini agak kuat.. kalau musim tengkujuh tu lagi la horror tengok ombak dia, tinggi melangit~


bila anak hilang interest, aku la take over.. hehe tersengih kegirangan sebab ni first time aku berjaya terbangkan layang-layang. zaman kecik-kecik dulu layang-layang aku cium tanah je selalu tak kira la berapa laju aku lari..








muka ketakutan bila aku ajak main air muahaha..


 puas makan and beriadah di Teluk Ketapang, kami join pulak majlis tahlil Toki Maliki lepas Maghrib.

my heroes~! habis majlis tahlil kami ke mydin, bawak mak and ayah shopping.. tempat shopping fave kalau balik ganu..

No comments: