Saturday, March 8, 2014

Malaysia International Parenthood Fair 2014

setelah berkurun kami tak berkunjung ke Parenthood or Motherhood expo, hari ni kami mengulang balik sejarah silam.. chewah.. no no saya tidak pregnant, not yet. cumanya iklan Parenthood expo kali ni terlampau menggamit hati nak pergi.. nak tengok iklan dia kat sini

aku kasi tempek point menarik yang dorang dok promote-promote kat sini

50% off Mamy Poko for the 1st 300 customers per day
3,000 Goodie Bags worth RM50 each

ni plan ad hoc sebab Maliki bangun lambat.. bila bangun lambat dia amik EL sebab malas nak punch card merah. lepas tu dia sibuk-sibuk nak pergi sengsorang nak borong pampers mamy poko yang kononnya half price. disebabkan aku pun tak busy mana, aku korbankan la cuti sehari kot-kot sempat nak berdating tengok wayang pulak satgi #harapan sangat

15 minutes before opening kami dah tercegat depan entrance door SACC.. time ni ramai dah parents yang menunggu.. first time sampai awal sebab nak borong pampers..


the crowd yang nak memborong mamy poko jugak.. unfortunately, harga 50% tu hanya untuk satu pack.. SATU PACK!! yang lain harga standard kalau sale, RM30 untuk small pack.. whatttt??!! nak beli kene queue ambik nombor then queue pulak untuk membayar.. muahahah ridiculous giler.. lepas je dengar penerangan ni, ramai yang blah.. termasuk la aku.. kot ye pun nak attract ramai parents, janganlah guna tactic kotor camni wahai pengajur.. tak boleh dimaafkan!

 orang mula bergerak meninggalkan booth mamy poko

 stock cenonet ni je dorang bawak.. obviously dorang tak expect big crowd le kat sini..

disebabkan kecewa dengan penipuan mamy poko nih, kami beralih arah ke huggies. takkan nak balik tangan kosong kan.. harga drypants or huggies dry pun lebih kurang je normal price, cuma huggies ultra yang agak berbaloi.. berbaloi kalau korang beli based on package yang dia tambah kat atas ni.. tapi range diapers tu boleh dicampur-campur.. since aku tak pernah try huggies ultra ni, kitaorg beli lah untuk mencuba. kat luar mahal jugak so cam membazir nak try hahaha kitaorang ambik package tu dapat free gift bath tub baby berbentuk itik dan lampu tidur. free gift tu sah-sah ada quota per day..

 booth autumnz, harga still sama macam dulu.. tapi aku tak borong cause plan nak stop mengepam.

then ada satu lagi jenama diapers tak terkenal.. aku ingat first time dia introduce brand ni kat motherhood expo midvaller, letak harga RM25 for a pack.. la ni jatuh RM10 hahahah katanya bagus jugak tapi tatau ler kan sebab tak pernah try. aku beli 2 pack pants je saja nak mencuba. orang kata jangan pandang sebelah mata, kot-kot bagus tak ke untung.. aku tak beli diapers biasa sebab dia guna tape biasa je instead of velcro.. aku tak gemar.

then jalan-jalan cuci mata since lama tak menjeguk sale gini.. canggih dah food processor little bean ni, harga naik RM10. canggih wa cakap lu, aku nye dah buruk dah hahahaha

lepas tu g cari cooler bag nak ganti bag sekolah mika yang dah cabuk tuh, tambah sippy cup seketul pastu balik.. owh tak lupa jugak aku gatal nak dengar promo learning english with Noddy.. owh man, sangat merepek la promoter dia punya penjelesan.. compare to Grolier, aku rasa Grolier lagi bagus walaupun aku tak beli jugak.. ni sekadar nak tengok cd je yang dual language hahahah mahal je lebih.. semua dok sibuk suruh ajar anak dari kecik, kalau tak asyik tido or main je.. yang ni kata-kata promoter Grolier muahahaha kesian anak dia.

Ni barang-barang goodie bag dia yang worth RM50 tuh.. meh aku listkan. catalog ikea RM20, sample diapers huggies RM5, Avent breastpad RM5, pigeon breatpad and wipes RM15 and last but not least, bag recycle RM5. there you go RM50! again penganjur, kotor tactic kau!! KOTOR tau!

ni free gift lampu tidur.. aku takde la excited sangat.. tapi bila buka wah impress jugak hahaha Mika and Maliki paling excited siap berkubang dalam gelap main lampu ni!


cantik effect dia.. agak berbaloi dapat lampu nih.

kesimpulannya, kalau korang nak pegi untuk borong diaper huggies boleh la.. kalau nak shopping barang-barang baby aku rasa sangatlah tak berbaloi.. expo ni kecik sangat, well known participant tak banyak.. mostly penuh dengan penjual-penjual kecik je yang jual baju baby tapi harga normal or lagi mahal dari yang korang boleh beli dari online shop.. serius tak tipu! so kalau korang nak borong diapers go go go.. kalau tak, tido layan hindustan lagi bagus!

No comments: