Friday, February 20, 2015

BF Diary: The 2nd journey

My 2nd breasfeeding journey.. kali ni confident sikit sebab dah berjaya dengan Mika dulu.. takde lagi dah episode episode air mata or meroyan.. kali ni pun rileks2 je.. tapi still aku start pam on the 4th day.. sebabnya dah start rasa engorgement..

walaupun schedule tak menggila cam time Mika, alhamdulillah boleh kumpul banyak macam time Mika jugak.. tak pasti jugak kenapa, maybe sebab aku pun baru wean off Mika 8-9 months before kot..


My pumping schedule, 3x sehari.. sekali pepagi buta (3/4/5AM) depending dengan kekebalan mental nak bersengkang mata and dua lagi siang in between time tido Laiqa, boleh masuk kerja dengan senang hati lepas ni ;)

my happy bambam baby. enjoy your milk baby Laiqa

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

Soraya Zainal said...

wargh.. banyaknye! aku x penah ade lebih dr 200oz stok dalam satu masa. mm cukup2 makan je.. hehe

basically sbb aku clueless sbb this is my first baby kot. hope second baby will be better :D

Harlaney said...

200oz banyak jugak tu weh.. Masa Mika dulu pun aku clueless, perasan mcm keje senang. Sekali amik, sambil menyusu sambil mengoogle cari info. Alhamdulillah sampai 2thn setengah bertahan.. Hati kene kental nak bf ni~