Friday, June 12, 2015

Mika "YES" day!

"Yes" day sesangat! Terpengaruh dengan article kat fb hahaha unfortunately we dont have the whole day to spend together. Half day pon jadilah~ since aku sorang je dapat replacement leave tuk hari jadi agong, aku decide nak bawak Mika berjalan. Lama dah tak jalan berdua gini. So Mika pun ponteng sekolah.
First thing yg dia cakap bila sampai kat Sunway, "Mika lapar, nak makan biskut". Terus masuk supermarket Jusco suruh dia pilih biskut. Sambil makan sambil jalan. Multitasking sesangat hahaha seronok dia dapat lari2. Satu sebab Laiqa xde, aku lagi bebas nak kejar-kejar dia. Dua sebab tak ramai orang, tak risau sangat dia nak lepas lari-lari. Masa selalu berdua dulu pun cenggini jugak kalau keluar.

Then aku belanja dia makan ice cream banana coklat. Tak sure Japanese nya style ke Korean. Ice cream dlm rice cracker gitu. Macam korean kot sebab ada jual banana milk.. One end banana and one end lagi coklat.

Mika sorang habiskan side coklat, side paling panjang. Menjerit kalau aku gaya2 nak ngap side dia hahaha #tamakicecream


Lepas tu layan dia main bumper car. Lupa pulak nak amik wefie hahaha selalu main dengan Maliki and aku tgk from sideline. Kali ni aku pulak pegang stereng. Last aku main masa sek rendah. Malam raya, gigi patah hahaha beraya la esoknya dengan bibir bengkak. Tu pengalaman tak lupa sampai harini. So agak trauma nak naik, aku pegang Mika sebelah tangan walaupun dia pakai seatbelt. Nasib xramai orang so boleh la kurangkan kejadian melanggar and dilanggar.


Then dia request nak main pasir nih. Layankan ajelah.. Cekik darah ko RM8 sekeping besar tu. Kat Toy'r'Us pon murah lagi aku tengok.. Tengok kaler fave Mika, pink ye!! Pink~


Dah hujung-hujung tu dia tabur pasir guna tangan jek.. Kemaruk nak main pasir la tuh!! On the way nak g toilet, nampak pulak indoor playground ni. Dia request jugak nak main. Ikutkan hati malasnyaa lahaiii nak tunggu tapi aku layan la jugak..



Then sesaja bawak dia masuk Toys'r'Us. Saja nak cuci mata maknya. Hahaha abis semua toys dia test..



Leapfrog tu dia nampak terus minta sebab dia ada set pen kat rumah. Urung ke hulu hilir then pass kat aku sebab excited nak main gun.



Last-last keluar tangan kosong. puas dah dapat main kat kedai huhuhu sejam lebih baru keluar dr sini


Balik rumah, masuk kereta terus zzZZZzz. Penat la tu meloncat sana sini. Nanti mummy cuti lagi kita pegi main lagi..
Best sesangat dapat keluar berdua balik. Less hassle hahaha sorry Laiqa tapi aritu kita dah keluar berdua masa buat passport adik tu kan.. Dah pandai jalan nanti turn adik pulak~

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: