Wednesday, September 23, 2009

Life in Ipoh

Buffet with the family
Dgn gembiranye aku decide nk belanja familyku mkn buffet kat Ritz hotel.. hasilnye, sila tgk sendiri kat bawah neh.. heheh penuh meja ok.. tu tak kira 2nd, 3rd and 4th round lagi huhuhu mmg berbaloi bawak dorg mkn buffet!! si metot tu mula2 jual mahal, nk berbuka ngn geng dia.. tp disebabkan geng dia nk mkn kat foodcourt JJ je, dia sanggup blk rumah balik suruh aku p amik.. cheesecake sungguh!

Makanan Kami
Mak n Abah
Totty n si comel
Hagemaru n Mak
Pastu jenjalan g Parade, bersama pau2 yg dirembat kat Ritz.. kononnye si hagemaru tu nk mkn pau, sekali perut dh full, dia mau tapau tp malu kan.. aku tlg la tapaukan, masuk lam handbag hihihi.. sila rujuk gambar 1st kalau nk tgk rupa pau tu~~ yg kaler pink n hijau tu!! setelah pulang ke rumah, inilah rupanye:
Kisah pagi raya
Pagi2 bangun g siapkan topping choc cake ngn metot! huhuh mlm raya tu sebok2 inai rambut + buat cake.. hasilnye tak menarik sgt tp rasanye, sedappp!! lepas tu, bersiap2 la kami berdua nk blk kg.. tp sebelum tu sempat la bergambar bagai bersama family tercintun! balik kg tak yah drive, tp cam nyesal sket sbb aku risau je sepanjang jln.. bkn tak percaya, cuma geram sbb abis segala lubang kat jalan dia nak masuk ishh! 
Choc cake.. sinful~~ 

Family Photo

Pulang ke kampung halaman, hati girang..
Raya keduanye tak de gambar sgt, sbb aku malas nk usung camera tuh.. niat dihati mahu bergossip sakan bersama keluarga hahaha.. ish ish ish, niat dh tak baik.. 2nd day g rumah acik takde hasil pn sbb opah takde.. hish buang karan! pastu g rumah tok din.. best oo kat sini, dpt berjumpa opah (kat sini rupanye opahku), opah atih n opah endon pn ada~~ apa lagi, best la aku bergossip2 dgn opah sekalian~ yg peliknye, raya tahun ni pn aku dh jadi pengantin ke? kemain lagi dorg nk berjumpa aku hik hik hik, paling best dorg ckp aku kurus kerana berjaya memakai baju kawin mak keh keh keh longgar plak tu, harus la aku gembira (tp mkn kemain byk 3 hari ni confirm naik dh).. ye saya takde baju raya, jadi saya rembat baju kawin mak.. glemer ko!
Pastu g berjumpa kawan2 tercintun kat Manjoi, kebetulan Ita wat open haus.. disebabkan aku tatau rumah dia, terpaksa la pakwe hensem aku dtg menjemput. terima kasih bang gbum! adik2 aku pn ikut la gak.. best dpt jumpa kawan2, cuma terkilan sbb bkn semua ada.. malamnye kami bermain panjut kat depan rumah.. bunga api tak sempat pulak aku nk beli aritu.. sian hagemaru tu, kempunan nk main bunga api..
Main panjut
Hari ni pulak pegi beraya kat sopping complex.. tujuan utama, nk tukar baju mak, terlebih besar la plak.. pastu nk cari kain tuk hari bahagia aku ngn veil.. hampeh, org kat ipoh ni tak pakai veil ke masa kawin, dr simpang pulai sampai ke green town aku mencari, takde jual pulak!! kene pos je lah nampaknye.. pastu g beraya kat rumah si beruang metot.. boleh? muka tak malu betul la hihih serbu rumah bf org.. terima kasih la si beruang kerana bersusah payah belikan beskut beruang.. lama dh tak makan.. 


Nak keluar shopping!
Wedding preparation
Time2 ni semua org bz beraya, aku plak bz beraya + buat persiapan kawin.. multitasker yg amat lah berjaya!! semua to do list aku dh strike through dh.. tinggal 2-3 je lagi.. yes yes!!! dlm2 mcm2 benda aku buat kan.. termasuk bertukang, time nk gubah bunga pulak leh cedera.. punya la hampeh.. bengkak2 tangan gubah bunga.. berdarah siap huhuhu.. time aku dok ketuk2 paku sihat walafiat je.. tak leh jadi perempuan melayu terakhir betul la aku neh..

Skrg neh aku tgh pk, mahu extend cuti ke tak.. aku malas nk blk, aku suka duduk sini.. sgt lepak, makan pon sodap!! Kamis ni dh kene keje, so work from home ke sambung? 

1 comment:

Unknown said...

kt sydney ada dust storm, flight kitorg maybe delay.. kalo sempat hilang, sampai kl esok kul 7 AM