Tuesday, September 20, 2011

Parenthood : Baby Cot!

hari tu kami siarkan operasi basuh membasuh.. so today operasi bertukang pulak diudarakan.. chewah!! tak lain tak bukan baby cot tuk budak kecik ni lah.. sekali lagi, terima kasih yang teramat-amat kepada kawan-kawan office yang bermurah hati sponsorkan baby cot tuk baby M.. saya and baby M sangat suka!!
baby cot ni telah dideliverkan a week before raya, time aku tak mandi lagi tengah sebuk nak buat kuih raya before balik ke kampung halaman~~ so kami peram je la dulu baby cot ni, walaupun aku memang dah tergedik-gedik nak pasang malam tu jugak hahaha aku memang over and aku tak kisah ;p
habis jek cuti raya, kitaorg pun berhempas pulas mengemas rumah pulak.. satunye sebab nak make space tuk menyambut si kecik ni nanti.. duanye sebab aku nak berpantang kat KL je kan, so confirmlah nanti sedara mak nenek semua nak datang bertandang tengok baby baru kan (eh ada orang nak datang ke??).. so aku nak make sure rumah ku bersih tip top and selesa and guest friendly la kononnye.. so berhempas pulas la kami suami isteri (eh, isteri tolong tengok je banyak.. tq en abang sayang).. dari bedroom kami sampai la ke guest room and store room.. banyak la barang-barang yang aku campak dalam tong sampah sebab en suami adalah seorang hoarders yang berjaya!! 2 hari en suami berhempas pulas kemas rumah baru settle!!
 
finally, the time has come to unwrap baby M's baby cot :D
 
 
baby cot dipasang terus dalam bilik sebab malas nak mengangkat.. master bedroom itu sangatlah kecik, rasa cam nak suruh baby M tido kat luar jek.. hahaha (bila la nak dapat rumah besar sikit nih??)
 
sangat suka sebab ada wheels.. konon2 senang la nak mengusung baby cot ni sampai ke dapur.. malangnye tak muat plak baby cot ni kat space yang kecik tu.. so end up kene tanggalkan wheels dia..
 
look, ada orang minyak menyorok bawah katil baby M!!
baby M duduk sebelah cermin.. jangan nanti jadi vain and perasan sorang-sorang sudah!! gambar baby cot yang final tak dapat nak disertakan kat sini sebabnye tak siap pun lagi.. bila dah pasang bedsheet and crib bumper baru la kita up gambar~

p/s: dengan ini, mummy mengistiharkan mummy sudah ready to welcome baby M to this world.. keluar when you are ready ye sayang.. muahsss~

4 comments:

saly said...

weh, nnt dh beranak bgtau aku, aku dtg melawat sbb ko beranak kat shah alam kan.. hehehe

Harlaney said...

insyaAllah, akan ku sebarkan ke seluruh dunia.. hahaha ha ah, dekat je ngn ko hospital aku tuh!

baMby said...

0/ kami pegi kami pegi ngeee

Harlaney said...

heheh tq kechek.. akan ku terima dengan hati terbuka~ :)