Tuesday, September 27, 2011

Week 36~

Last Friday we went for our 36th week checkup dekat UMRA.. and this time I request to see Dr. Karamjit sebab she's really a good doc.. tu aku rasa la sbb last time aku jumpa dia byk jugak advice2 dia kasi compare to Dr Venu tu... walaupun terpaksa menunggu lama sebab tiba2 ramai orang pulak malam tu..
lepas lebih sejam menunggu baru dapat jumpa doc.. akibat nak jugak jumpa Dr nih.. nasib berbaloi.. masa dia scan baby tu, mula-mula semua cam ok.. placenta dah matang, baby heartbeat ok, baby M sangat panjang according to her untuk aku yang bersize renek nih (still tatau dia ikut siapa, terkenan si Aqilah the monster tu kot).. pastu dia check dia cakap amniotic fluid aku cam terlebih plak.. erk!
dah abis scan dia pun cakap, selalu amniotic fluid lebih ni either sebab baby besar (tak kot sbb baby M baru around 2.6kg at 36 week) or sebab diabetic.. so dia pun tanya bila last aku makan.. kalau dah lama leh la check gula dalam darah.. kebetulan last meal aku dlm kul 5 camtu..terus dia check.. bacaan tunjuk 5.1 pastu dia kata cam ok.. tp to be on the safe side dia suruh aku buat ujian gula.. warghhhh dah masuk 9 months pulak kene kan.. cis cis cis.. tapi demi untuk make sure si kecik ni sihat ikutkan je lah.. so plan nk makan subway lepas checkup terpaksa dilupakan walaupun perut aku memang lapar time tu.. mana tak nye, dia cakap kene puasa after 10pm, masa dia cakap tu dh pukul 9.45pm! lepas tu kene pulak amik 2nd tetanus shot.. tapi hebat jugak nurse dia, sebab kali ni sakit dia tak sama macam 1st shot aritu! takde effect lenguh2 yang melampau.. and kejap je cam dah elok wewittt~~
abis je checkup, balik terus tdo sebab tak mampu nak melayan perut yang berkeroncong~ esok nye lepas subuh terus mandi manda semangat nak g hospital! cepat settle cepat la mak buyung boleh makan.. owh subway~
sampai tu memang takde orang lain, seronok le aku kan.. terus check berat, tp air kencing tak mampu nak derma since puasa since mlm semalam! so kene hold dulu.. then telan air gula tu.. aku expect cam tak sedap giler la kan.. tapi ok je aku rasa.. siap rasa cam ribena lagi.. ribena yang pekat giler tak hingat.. lepas tu dia kasi air tak sampai suku gelas.. then balik rumah balik sambung tdo hahaha 
cukup 2 jam, pegi balik nak check darah.. kali ni Dr Karamjit dah balik so consult dengan Dr Rafi jek.. dia cakap result ok, takde diabetic pun.. sugar level dalam 6.1.. tapiiiiii air kencing aku plak ada problem.. aku memang selalu ada prob ngn air kencing.. stress betul la.. mungkinkah sebab aku puasa malam semalam?? then dia kasi antibiotic.. nasib satu dos jek.. dia cam ors yg kene dissolve dalam air tu.. nasib rasa dia sedap cam ors jugak.. so mlm tu kene puasa makan pulak..tapi lepas tu terus ke Giant makan breakfast kat Subway.. heaven!!
so next checkup kene pegi hari khamis pulak.. sebab Dr Rafi nak pantau sendiri result aku.. confirm ramai giler sebab aku tau ramai org mmg purposely datang hari khamis sbb nk jumpa dia and Dr Ummul tu.. haih.. daddy sila la balik awal ye~ harap2 takde pape dah la lepas ni..

p/s: 26 hari je lagi!!

3 comments:

hazreen said...

hahahahah... makin nak beranak, macam2 laa pulak kan.. aku ni ha... on diet control ok... tapi aku belasah je makan. lapa kot. huhuhuh

Harlaney said...

hahahah tu lah pasal.. aku pun cam makin mengidam benda2 manis especially coklat.. dulu sikit pun tak pandang.. yg pasal air kencing tu cam takde pape kot.. aku dr masuk utp aritu mmg ada prob air kencing.. *confident jek*

Unknown said...

Ha Aqilah tu makin tinggi je aku tgk, basinet dlm flight pun dia tak muat masuk dah!

Baju dia aku beli yg 2 tahun punya, kalau beli yg 12-18 months, confirm pakai 2 bulan jek!