Friday, April 11, 2014

BF Diary: Sisa sisa EBM

Dah 5 minggu aku stop mengepam. Target 2 tahun dah berjaya dicapai, sekarang nak set wean off totally before 3 tahun. Ramai dah orang bising, dah besar katanya anak aku tu tak boleh breastfeed lagi. Sekarang adalah phase untuk menghabiskan sisa-sisa ebm dalam deep freezer.

Ni je tinggal, boleh tahan 9 hari hari je lagi.

Mika still reject fresh milk, both susu lembu and susu kambing. So terpaksa berharap pada susu segar perasa coklat.

Why terpaksa? Sebab kandungan gula susu coklat lagi tinggi dari fresh milk biasa. Walaupun aku tak strict sangat pasal makanan dia sekarang, aku still nak minimize sugar intake Mika. Nasib la Farm Fresh ada perasa coklat. So sekarang anta pergi school satu botol ebm satu botol susu coklat.


Freestyle pun dah bungkus masuk store.
  
Thank you, you served me well.


So sekarang tinggal satu je lagi nak settlekan, nak wean off kan Mika totally from breastfeeding. Siang dah jarang-jarang, and most of the time dia boleh accept kalau aku suruh tunggu..


Tapi time malam payah nya hoiii!!! Time nak tido memang dia standby awal-awal bagitau nak susu. Kalau aku delay cakap nak gosok gigi, nanti dia tunggu depan pintu toilet. Kalau aku cakap susu abis, start la berbunyi radio cabuk dia tu.. Sambil cakar-calar muka aku, tarik tarik rambut nak susu. Acane tuh?


Cuba kasi idea sikit macam mana nak kasi dia tido sendiri tanpa menyusu? Tidur buai aku tak terima.


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: