Wednesday, November 4, 2015

Mika & Plants VS Zombies

Theme birthday Mika tahun ni Plants vs Zombies. Dari tahun lepas dah dia gila main game nih. Asal dapat pegang phone je, minta main game nih. Sampaikan dah terkenan dekat Laiqa.. dari kecik pandai buat bunyi zombie. Theme ni Mika la yang request. Tiap kali ada birthday celebration kat sek sampailah birthday kazen-kazen dia, dia dok ulang-ulang tanya, "bila birthday saya?? saya nak birthday zombie!"

preparation tahun ni aku buat awal sikit dari tahun lepas.. yang awalnya part nak buat backdrop zombie dia jek, sebab nak print-print, kaler-kaler bagai. gigih kan aku dok kaler plants and zombies dia memalam buta. most of the time bila bebudak ni dah tido, aman sikit nak buat keja.. yang lain-lain semua last minute. nasib baikkkk sesangat aku buat backdrop tu, kalau tak, tak jadi la theme plants vs zombies sebab mak aiii susah benor nak cari barang plants vs zombie. aku jumpa sticker je, tu pon dah limited, jenuh aku dok korek-korek godek-godek nak kasi cukup korum!!

the day!! pepagi dah seronok main kat luar.



brains cupcake.

Devil's food choc cake kot nama cake aku order ni. from my bff masa kat ExxonMobil dulu.. lazat berkrim, berbaloi-baloi order kat dia.

brownies kedut. yang ni pun ummpp jugak. yang ni kasi aku satu tray pon aku boleh abiskan sorang.


goodie bag. isi dia takde kene mengena pon dengan plants vs zombies. sticker je ikut theme. pastu ada choco bin seketul, sand art satu, balloon and helicopter toy. tak banyak makanan sebab aku kurang gemar bila dapat goodie bag full of junk food, takkan aku nak bagi orang jajan jugak.


semua makanan order jek except signature mee goreng mak wok and puding roti. puding roti hasil tangan aku, mee goreng hasil tangan maliki. menu wajib tiap tahun sebab ada orang request. tapi sumpah sedap, aku kalau feeling-feeling nak diet, dia hidang mee je terus makan 2 pinggan. 

birthday boy, guest belum datang lagi dia dah flat. meleleh-leleh air liur.

1st guest tahun nih. tahun depan kene prepare hadiah la untuk 1st guest hahaha baru orang semangat nak datang awal hahaha boleh jadi future bff Mika si Arfan ni. best je dia layan Mika main bola, slide and segala mak nenek yang boleh dorang main kat luar tu.


kids entertainment for the day. memang a hit betul sand art ni, cuma kesian jenuh mak ayah nak melayan bukakan kertas tu.. hahaha takpelah.. asalkan budak-budak enjoy! 



Muka seposen. muka malu-malu kuching, cover hensem! macam ni nak suruh masuk kids modelling contest.. awal-awal dah kecundang, unless aku la jadi photographernya.














geng SMSS

geng E+H

geng Taman Anda

geng UTP pon ada, tapi sebab sibuk bergossip je keje, tak ingat langsung nak ambik gambar. next time jumpa kene gantung camera kat tengkuk baru nak ingat agaknya.

thank you semua yang meluangkan masa datang celebrate birthday mika. i had great time meeting everyone. ini je lah masa nak jumpa kawan-kawan, since semua dah berfamily ni susah nak saja-saja lepas sama-sama. ada event or agenda baru boleh berjumpa.

panjang umur, kita jumpa lagi tahun depan. next year kita buat double celebration. birthday Mika and Laiqa sesama senang keje aku!

Till next year everyone.

Birthday cake by Jebolicious Kitchen
Cupcake and brownies by thecakelair_

No comments: