Thursday, April 12, 2012

FS ku masuk clinic

setelah berkhidmat hampir 6 bulan, FS ku akhirnya terpaksa berehat sebentar kat clinic.. huhu maybe sbb aku heavy user kot.. tatau ler nak cakap kan.. dah la aku beli direct from US so takde warranty.. and dari hasil bacaan aku dr en.google, rata-rata cakap medela service center bo layan customer-customer yang beli luar dr malaysia.. so cemana tu??


2 hari jugak la aku meroyan sebab pam-pam lain tak mencapai piawaian aku (read: tak semudah FS) heh~ hari khamis baru boleh pegi service center.. kitaorg pegi yang kat bangsar tu, jumpa Nurul. alhamdulillah, layanan dia boleh tahan, mesra and ramah.. walaupun takde malaysia warranty, dia still ambil.. charge tuk service is double.. kalau malaysia warranty RM60, aku kene RM120.. itu just untuk check sahaja, nak baiki and spareparts tak campur lagi..


suction level tu for normal pump 250, tapi FS aku around 100 - 150 jek.. dia cakap valve dalam pam yang rosak.. so in total maybe around RM300 kalau nak baiki.. yang menjadi persoalan dia cakap dorang akan ganti guna sparepart second hand.. so tatau berapa lama boleh tahan~ apakah?? alasan dorang, US nye sparepart lain dengan sparepart switzerland.. yang peliknye, semua pump ni kan mmg made in switzerland.. confirm dorang patentkan design dorg ni.. so mesti la design pun sama.. then dia cakap, kita tengok power adaptor pun tau pam ni beli kat US.. sah sah la.. kan dorang nye power point tak sama dengan kita, sebab tu la kalau kita travel kene bawak universal adaptor tu.. ntah la, aku still tak puas hati dengan alasan and penjelasan beliau..


apa pun, terpaksa la hantar jugak.. tak tau la outcome macam mana sebab pump pun tak dapat lagi.. katanya seminggu.. ni cam dah lebih seminggu pun takde kabar berita.. paling-paling pun call la customer update la lambat ke apa kan..


overall aku kasi 3 bintang jek la kat service center ni.. 


p/s: pasni leh buat review breastpump sebab aku dah try 2-3 different pump!
p/ss: owh, thanks melah sebab pinjamkan FS~

2 comments:

Ace said...

Laaa.. you punya pam rosak ekk? Mesti termasuk susu tu. By the way, I dah tak pam dah skang.. so, you are welcome to borrow my PISA whenever your pam rosak ke apa ker ;).

Harlaney said...

ha ah.. tiba2 jek, pagi tu pam ok lagi.. bila nak pump kat office out plak.. huhuh ok, in case jadi lagi (minta simpang~) i ingat kat u nanti hihihi